İYİ HİSSET - BESLENME

İftarda nasıl beslenmeliyiz?

Beslenme şeklinden saatlere, yenen yemeğin çeşidinden hareket miktarına kadar birçok şeyin değiştiği Ramazan’da, bu özel döneme uygun alışkanlıklar geliştirmek gerekir. Tüm gün heyecanla beklenen iftarda doğru bir yeme şekli benimsemek de çok önemlidir. Diyetisyen Esra Akar, iftarda orucunuzu nasıl açmanız, bu bir ayı kilo almadan sağlıklı bir şekilde bitirebilmek için neler yiyip nelerden uzak durmanız gerektiğini yazdı

İftarda nasıl beslenmeliyiz?

Geçen hafta sahurda beslenmeye değinmiş, oruç sürecinde bize tokluk sağlayacak ve zorlamayacak alternatiflere yer vermiştik. Bu hafta ise iftarda orucumuzu nasıl açalım, kilo almadan sağlıklı bir şekilde besin tüketimi sağlayalım diye yardımcı olacak püf noktalara değineceğiz. Böylece metabolizmanızın yavaşlamasını önleyebilir ve Ramazan’ı maksimum sağlıkla tamamlayabilirsiniz.

  • Öncelikle orucunuzu su ve hurma/zeytin ile açıp çorbanızı içtikten sonra 15-20 dakika mola vermenizi öneriyorum. Böylece metabolizmanız hareketlenmeye başlar ve sindirime hazır hale gelir.
  • Kan şekeri dengelenmesini sağlayan besleyici çorbalar, oruç açmak için en ideal yemeklerdendir. Karışık sebze çorbaları, tavuk veya et suyuna az şehriyeli bol maydanozlu çorbalar ve tarhana, ilk seçimlerinizden olmalıdır. Mercimek, Ezogelin gibi klasik mutfağımızdaki çorbaları da sebze ekleyerek kalorilerini azaltıp içeriklerini zenginleştirerek tüketebilirsiniz.
  • İftarda içecek olarak gazlı içecekler, meyve suları yerine şekersiz kuru veya yaş meyve kompostoları, soğuk bitki çayları, ayran, soda veya sodalı ayran içebilirsiniz.
  • Ana yemek olarak ızgara ya da fırında pişmiş yağsız etler, sıcak tencere yemekleri, sebze ve yoğurt gibi dengeli öğünleri küçük miktarlarda tüketin.
  • Yemekleri küçük lokmalarla iyice çiğneyin.
  • Çeşitten uzak, yalın sofralar kurmaya çalışın. Canınızın çektiği gıdaları bir sonraki güne hazırlayın.
  • Ramazan’ın simgesi pide çok sevdiğimiz ve vazgeçemediğimiz bir lezzet. Ama önerim şu: Bir avuç içi kadar tüketin ve haftada en fazla 3-4 kere sofralarınızda olsun. Fark etmeden çok yemenizi sağlayan sıcacık pide ile birlikte kahvaltılıklar hem sindirimi zorlayacak, hem de kilo almamıza neden olacaktır.
  • Her akşam mönünüze ağır tatlılardan eklemektense; kendinize haftada 2-3 kez güllaç, sütlü tatlı veya dondurma yeme hakkı tanıyın. Ya da meyveli yoğurtları derin dondurucuda bekletin, afiyetle yiyin.
  • Ramazan’da zaman olarak su alımı kısıtlanır ve yeteri kadar da su içmiyorsak su eksikliği ödeme neden olur; şişkinliğiniz artar. Çoğu zaman 1-2 bardak su ile orucumuzu açıp sonrasında çay ve kahvelere yönelebiliyoruz. Bu da ödem ve sindirim sorunlarına neden olabilir. Ve vücut da susuz kalabilir ki bu da birçok sağlık problemlerine neden olabilir. Muhakkak çay-kahveyi de limitlemek gerekiyor.
  • Yemek sonrası sindirim dostu olan ve yavaşlayan metabolizmayı hızlandıran mate, beyaz, yeşil ve rooibos çaylarını tercih edebilirsiniz. Limon dilimi ve nane ile çaylarınızı aromalandırmak harika olur. Ödem sorunu yaşarsanız kiraz sapı, kırk kilit otu, mısır püskülü, enginar yaprağı veya ananas kabuğu gibi bitki çaylarını demleyip tüketebilirsiniz.
  • 1.5 litre kadar, iftardan yatana kadar olacak şekilde bolca su ve en az iki bardak bitki çayı için.

Önceki ve Sonraki
Haberler
istanbul psikolog psikolog