EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - SAĞLIK

6 adımda hamilelik öncesi detoks

Yeni normal hayata alışmaya çalıştığımız sıcak yaz aylarında, sağlıklı tüketim alışkanlıkları ve yaşam tarzı seçimleri yaparak vücudunuzu hamilelik için hazırlaya-bilirsiniz. ‘’Hamilelik öncesi detoks’’ ile hem kendiniz hem de dünyaya gelecek bebeğiniz için sağlıklı bir adım atmak sizin elinizde. Anne olmayı düşünen tüm kadınlar için hamilelik öncesi detoks ile hamileliğe nasıl hazırlanmanız gerektiğine dair önemli ipuçlarını Üreme Sağlığı ve İmmunolojisi Uzmanı Dr. Murat Berksoy açıklıyor.

profil
BT Ekip
08.07.2020
6 adımda hamilelik öncesi detoks

Her kadın, biyolojik saati doğru zamanı gösterdiğinde, anne olmak ister. Yaşadığımız çevre, yaşam koşullarımız, çevresel toksinler, beslenme seçimlerimiz, stres ya da genetik hastalıklar nedeniyle günümüzde çiftlerin çocuk sahibi olması gittikçe zorlaşıyor. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre dünyada çocuk sahibi olmaya çalışan kadınların %10’u infertilite ile karşı karşıya kalıyor. Çiftlerin çocuk sahibi olma fikri ile birlikte vücutlarını hazırlamaya başlamaları, bu sorun için atacakları çözüm odaklı kalıcı bir adım oluyor. Sıcak yaz günlerinde, en az 90 gün sürecek gebelik öncesi hazırlık programı ile sağlıklı seçimler yaparak hem formunuzu koruyun, hem de vücudunuzu gebeliğe hazırlayın.


Hamile kalmadan önce sağlıklı bir kiloya ulaşmanız gerekiyor. Çok zayıf ya da çok kilolu olmak çocuk sahibi olmak için engel olabiliyor. Hamileliğe özellikle kilolu olarak başlayan kadınlarda hamilelik sürecinde yüksek tansiyon, diyabet, kalp rahatsızlıkları ve yorgunluk gibi birçok metabolik sorun yaşanabiliyor. Yaz döneminde tüketilen şekerli ve asitli içecekler, kalorili yiyeceklerden uzak durmalısınız. Vücuda uygun ve sıcakta siz yormayacak düzenli egzersizler ile metabolizmanızı hızlandırabilir ve ideal kiloya ulaşabilirsiniz. 


Vücudunuzu hamilelik için hazırlıyorsanız, dışarıdan alacağınız her türlü zararlı maddeden de uzak kalmanız gerekiyor. Özellikle sigara ve alkolden uzak kalmanız, sigara içilen ortamlarda bile bulunmamanız gelecekteki bebeğinizin sağlığı için çok önemli. Yapılan klinik araştırmalarda sigara içilen ortamlarda dumana maruz kalan kadınların hamile kalamama oranının, diğerlerine göre çok daha yüksek olduğu belirtiliyor. Yaz döneminde açık havada bulunmanızı ve hatta açık havada bile sigara içilen bir ortam varsa uzak kalmanızı öneriyoruz.

Mutlaka okuyun: Hamilelikte sigara ve alkol kullanmanın zararları


Yaşadığımız dünya düzeninde sağlığımız ile ilgili olumsuz birçok etken bulunuyor. Bu etkenler hormon bozucular olarak vücudumuza giriyor, hormonların dengesini altüst ederek başta üreme sağlığı olmak üzere tüm metabolizmayı ele geçiriyor. Kullandığımız şampuan, krem, sprey gibi kozmetik ve hijyen ürünlerine çok dikkat etmeliyiz. Ayrıca evde kullandığımız temizlik ve çamaşır ürünlerinin de doğal içeriklere sahip olması hamilelik öncesi detoks için büyük önem taşıyor. Yaz aylarında bunlara eklenen bir de güneş koruyucu kremler bulunuyor. Doğal olmayan içeriklere sahip her türlü üründen uzak durmalısınız. Bu şekilde hayatınızdan çıkaracağınız her toksin, hormonlarınızın yeniden düzene girmesi için olumlu bir adım demektir. Lütfen satın aldığınız ürünlerin arkalarında bulunan içerikleri okuyun ve dikkate alın.

Mutlaka okuyun: Kozmetik ürünlerde bulunan 5 zararlı madde


Dr. Murat Berksoy hamilelik öncesi detoks planı hazırlarken, kişiye özel planlanan reçetelerin kesinlikle doğal ve tarım ilacına maruz kalmamış ürünlerden hazırlanmasını öneriyor. Çünkü tarım ilaçları üreme sistemi üzerinde olumsuz etkiler yaratıyor. Tarım ilaçları kullanmayan doğal üretim yapan üreticilerden haftalık alışveriş yapılması daha sağlıklı bir seçim olabilir. Ayrıca eve gelen ürünlerin en az bir gece karbonatlı suda bekletilmesi ile üzerlerinde kalan ilaçlardan da arınması gerektiğini unutmayalım. Ve tabii sebze ve meyvelerin mevsiminde yenmesi gerektiğini de unutmayın. 


Yaz döneminde hamileliğe hazırlanmaya karar verdiyseniz, öncelikle beslenme konusunda yaptığınız seçimleri gözden geçirmelisiniz. Vitamin ve mineral içeriği yüksek sebze ve meyveler, doğal besi hayvanlarından elde edilen etler, antioksidan içeren meyveler gibi metabolizmanızı destekleyecek seçimleri tercih etmelisiniz. Kalorisi yüksek, yağlı, pişme şekilleri ile içindeki vitaminleri kaybetmiş her türlü besinden uzaklaşın. Izgarada ya da buharda pişen besinleri tercih edin. Kaliteli yağlarla da besinlerinizi destekleyin. Her şeyi sezonunda yemeyi de unutmayın. Vitamin ve mineral destekleri almanız gerekiyorsa, mutlaka doktorunuza danışın. İhtiyacınız olanlar için size vereceği tedavi planına uyun ve doktorunuza sormadan farklı bir destek kullanmayın. 

Mutlaka okuyun: Doğurganlık artıran 2 tarif


Sıcak hava birçok bakterinin üremesi için de ortam hazırlayabilir. Besinlerin saklama koşulları ve de özellikle bunları satın aldıktan sonra evde arınma konusuna hassasiyet gösterin. Koronavirüs konusunda kendinize gösterdiğiniz özeni lütfen mutfak alışverişinize de gösterin. Besinleri hazırlamadan önce ellerinizi en az 20 saniye yıkadığınızdan emin olun. Unutmayın hayatımızın her aşamasında hijyen bizi birçok sorundan da koruyacaktır.


Önceki ve Sonraki
Haberler