EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - BESLENME

Yaz ayları için 7 beslenme önerisi

Uzun ve sert bir kıştan sonra nihayet yaz geldi... Ağır yemeklerin yerini yavaş yavaş zeytinyağlılar, karpuz-peynir ikilisi almaya başladı. Sağlıklı beslenmenin genel şartları belli olsa da her dönem aynı planların uygulanması zor olabiliyor. Minik değişiklikler ve öneriler ile yaz sıcaklarında da sağlıklı beslenmek, diyet yapmak mümkün olabilir. Diyetisyen Esra Akar, yaz aylarında hayatınızı kolaylaştıracak, beslenme düzeninize ekleyebileceğiniz önerilerini yazdı

Yaz ayları için 7 beslenme önerisi

Yaz aylarında su ihtiyacımız terlemeye bağlı olarak artıyor. Hem metabolizmanın iyi çalışması, hem de daha zinde hissetmek için bol bol su tüketmelisiniz. Günlük minimum 2.5-3 litre su tüketmeye özen göstermeniz; baş ağrısı, yorgunluk, halsizlik yaşamanızı önleyecektir. Sıvılar konuşulurken asitli içeceklere değinmemek olmaz. Özellikle yaz aylarında asitli içecek tüketimi artıyor. Asitli içeceklerden ziyade sade maden suyu tercih etmek ya da kendi hazırladığınız smoothielerden tüketmek çok daha masum sayılabilir.

Kabul edelim ki yaz meyvelerinin gönlümüzdeki yeri bir başka... Hem çok daha fazla alternatifli, hem de sulu sulu gibi görünse de günlük almanız gereken kaloriyi aşmamaya özen göstermelisiniz. Ayrıca meyvelerdeki şeker miktarını ve glisemik indeksi unutmamak gerek. Günlük 3-4 porsiyon ile sınırlandırmak ve yanında protein grubu bir besin tercih etmek işinizi kolaylaştırabilir.

Yaz sıcaklarında yemek hazırlamak da, yemek de çok zor ve keyifsiz olabiliyor. İşte burada kurtarıcımız zeytinyağlılar... Kızartmalar ya da ağır, hamur işi yoğunluklu mönüler metabolizmanızı zorlayabilir. Ama ana öğünlerden birini zeytinyağlı, birini de protein yoğunluklu olacak şekilde seçersek hem hafif, hem de sağlıklı bir seçim yapmış oluruz.  

Yaz akşamları demek aslında biraz da dondurma, mısır, midye, patlamış mısır, patates kızartması, alkollü içecekler demek. Bu kaçamakların sıklığı, tartı sonucunuzdan uyku düzeninize kadar pek çok alanda hasar oluşturabilir. Önemli olan ise dengelemektir. Bir öğünde veya bir günde ipin ucu kaçtıysa, diğer zamanlarda daha hafif ve protein yoğunluklu tercihler yapabilirsiniz.

Baharatların vücudumuzda ısı üretmesinden dolayı yaz aylarında fazla baharatlı yiyecekler tüketmek rahatsızlık verebilir. O nedenle yemeklerde karabiber, pul biber yerine taze yeşil biber kullanmak çok daha iyi olabilir. Fazla tuz tüketimi ise vücudun daha fazla suya ihtiyaç duymasına sebep olur. Bunun yaşanmaması için turşu, zeytin gibi gıdalara ve yemeklerdeki tuz kullanımına dikkat edilmelidir.

Çay ve kahve, diüretik özelliğe sahiptir ve vücuttan fazla su kaybına neden olur. Yukarıda da bahsettiğim gibi yaz aylarında su ihtiyacımızın artacağını göz önünde bulundurursak, bu dönemde çay ve kahve tüketim sıklığınıza özen göstermelisiniz.

Su içeriği yüksek besinleri tercih etmek; hem su ihtiyacımız için, hem de rahat ve mutlu bir metabolizma için güzel bir tercih olacaktır.  Salatalık, acur, ayran, kefir, soğuk çorbalar, salatalar, sebze suları gibi besinler güzel seçenekler sayılabilir.

Önceki ve Sonraki
Haberler