EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - BESLENME

Ramazan ayında beslenme önerileri

Uyku düzeninizden yenecek yemeğin çeşidine kadar birçok değişikliğin olacağı, eğer sağlığınız da elveriyorsa çok güzel bir arınma ve dinlenme dönemi yaşayacağınız Ramazan ayı geldi. Havaların ısınmasıyla susuzluk başta olmak üzere baş dönmesi, halsizlik, sersemlik yaşamamak için iftar ve sahurda tüketecekleriniz, yapacaklarınız çok önemli… Diyetisyen Esra Akar; hurmaların, güllaçların, harika iftar sofralarının havalarda uçuşacağı Ramazan ayında dikkat edilmesi gerekenleri yazdı

Ramazan ayında beslenme önerileri

Sahura kalkmak orucun ilk altın kuralıdır. Sahur  yapmamak veya sahuru sadece su içip tamamlamak, hiç istemediğimiz ve sizi gün içinde oldukça zorlayabilecek bir durumdur.

Ayrıca aşırı yağlı, kızartma, tuzlu, hamur işi içeren bir öğün sizi gün içinde hem susatacak, hem de yaşam kalitenizi düşürecektir. Bu nedenle aşağıdaki alternatiflerden birini seçebilirsiniz.

  • Pide + peynir + zeytin + yeşillik + süt/kefir
  • Tam buğday ekmeğinden kaşarlı tost +  yumurta + ayran
  • Yulaf + meyve + süt + fındık/ceviz
  • Çorba + zeytinyağlı yemek + yoğurt + salata
  • Menemen/mantarlı omlet + ekmek + meyve/hurma

 

Böyle alternatif mönüler içeren bir sahur yapmanız ve yaklaşık yarım litre suyu yavaş yavaş tüketmeniz, gün içinde size büyük rahatlık sağlayacaktır.


Oruçluyken ‘Bir an önce iftar olsun, şunu da yiyeceğim, bunu da yiyeceğim’ diye dopdolu sofralar hazırladığımız ve daha çorbayı bitirmeden doyduğumuz doğru… Dikkat! Hızlı bir şekilde yüksek enerjili besinleri tüketmek hazımsızlık ve kilo alımına sebep olabilir.

Bunu önlemek için iftar başlangıcında;

  • 1 su bardağı ılık su ile orucu açın.
  • 1-2 adet zeytin/ 2 hurma/kuru kayısı /peynir + Çorba gibi hafif yemeklerle başlayın.
  • Ardından mutlaka 15-30 dakika bir mola verin.

Yemeğe geçtiğinizde;

  • Etli sebze yemeği + yoğurt/cacık/ayran + pide/pilav
  • Et/tavuk/balık (ızgara veya fırında) + Mevsim salata
  • Kuru baklagil yemeği + Bulgur pilavı + Ayran

Gibi alternatiflerle devam edebilirsiniz.

Ramazan pidesiz olur mu? Tabii ki olmaz… her gün olmamak kaydı ile avuç içi kadar pide öğünlerinize çok güzel eşlik edebilir.

Bunların yanında bedenimiz için vazgeçilmez olan suyu, iftar ve sahur arasında düzenli aralıklarla en az 2 litre olacak şekilde tüketin.

Ara öğün vaktinde ise;

  • Haftada 1-2 kez sütlü tatlı, güllaç, dondurma yiyebilir ya da meyveli yoğurtlardan birçok lezzetli ve dengeli alternatifler oluşturabilirsiniz.

  • Tek seferde büyük porsiyonlar yerine, iftardan sonra aralıklı ve her seferinde küçük porsiyonlar şeklinde beslenmek
  • Sahur öğününü atlamadan, sadece su içerek geçiştirmeden dengeli bir mönü hazırlamak
  • İftar ile sahur arasında 2-2.5 litre suyu içmek
  • Yemek seçimlerinde kızartma yerine haşlama, fırında, buğulama gibi yöntemleri uygulamak
  • İftardan iki saat sonra 30-45 dakika tempolu yürüyüş yaparak metabolizmayı hızlandırmak
  • Çay ve kahve tüketimini yemekten 45 dakika-1 saat sonraya bırakmak
  • Meyve ve sıvı tüketimine özen göstererek oluşabilecek kabızlığı önlemek

Rahat ve mutlu bir Ramazan ayı geçirmenize yardımcı olacaktır. Mutlu sofralarda mutlu bir Ramazan ayı geçirmenizi dileğiyle…


Önceki ve Sonraki
Haberler