EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - FITNESS

Kilo vermek mi, yoksa formu korumak mı daha önemli?

Fazla kilolu olduğunu düşünen hemen herkes, bir an önce onlardan kurtulmak ister, bunun için de genellikle şok diyetler dener, saatlerce spor yapar. Oysa önemli olan kilolarımızdan bir an önce değil, kalıcı olarak kurtulmak yani form tutmaktır. Kişisel antrenör Cem Sarpay, form tutarak kilo vermenin ipuçlarını anlattı

profil
BT Ekip
11.12.2021
Kilo vermek mi, yoksa formu korumak mı daha önemli?

20 yılı aşkın süredir spor camiasının içinde olan bir antrenör olarak, kilo alıp veren, form tutan birçok insanla tanıştım. Ve kendim de birçok kez bu durumu yaşadım. Bazı yöntemler ile kilo vermenin zararlarına şahit olurken, bazı yöntemlerin de çok daha kötü geri dönüşü olduğunu gördüm. Ama bazı insanların da çok uzun süre formda ve sağlıklı bir şekilde yaşadığına şahit oldum. Bu yazımda sizler için nasıl en kalıcı şekilde form tutulabileceğinin önemli ipuçlarını vereceğim.

Diyelim ki kilo vermek istiyoruz ve bunu en kısa zamanda istiyoruz! Her şeyi yapmaya hazırız. Çoğu insan, her şeyi yapmayı aç kalmak ve sürünene kadar spor yapmak sanıyor. Ama gerçekten her şeyi yapacaksanız, bunun tam tersini, yani zor olanı yapacaksınız: Sakin ve sistemli olacaksınız. Hayatınıza dahil edeceğiniz yeni sistemler, her zaman yapabileceğiniz basitlikte başlamalı ve ‘Ben bunu her zaman yapabilirim’ dediğiniz noktada yeni bir sistemi hayatınıza dahil etmelisiniz.


Çok acil kilo vermek isteme nedenimiz anlık bir görüntü yakalamak değilse (bir film çekimi gibi), amacımız hayatımızın bundan sonraki kısmında formda olmak ise; adım adım ilerleyeceğiz. Örneğin sıfırdan başladık ve haftada 3 gün 30 dakika spor yapıyoruz; önce sadece bunu yapacağız. Çünkü zaten bunu yapmıyorduk ve artık hem yapılanıyor, hem de fazladan kalori harcıyoruz. Eğer günde 1 saat spor ve açlık sınırında beslenmeye direkt geçersek, kilo vermemiz durduğunda elimizde çok silahımız kalmaz; o zaman başka yapabiliriz ki? Spor sistemimiz oturduktan ve vücudumuzu biraz toparladıktan sonra ikinci adıma geçebiliriz. Mesela ekmek, şeker gibi kötü gıdaları eleyebiliriz. Ancak hala detaylı bir diyete gerek yok! Vücudunuzu şoklamayın ki size karşı koymasın. Sonraki adımlarda böyle olacak: Yap, sonuç al, sürdür… Yani sonucu al ve cebinden bir silah daha çıkar şeklinde ilerleme yöntemi.


Sporumuzu 3 günden 5 güne çıkardık, ekmeği, birayı, şekeri hayatımızdan çıkararak güzel bir beslenme düzenine girdik ve kendimize güvenimiz geldi ama hedefimiz 15 kilo vermek iken 10 kiloda takıldık. Çoğu kişinin yolu yarılamışken hata yaptığı noktalardan birindeyiz. Kilo vermek engebelerle dolu bir süreçtir. Vücudunuz ne kadar hızlı kilo verirse, o kadar savunmaya geçer. O yüzden ona bir şey sezdirmeden, yani yavaşça ilerlemek çok daha mantıklı olacaktır. Burada ağır silahlara geçmeden önce ulaştığınız kiloyu bir süre stabil tutmak, yani korumak en güzeli. Bu süre 1-2, hatta 3 ay sürebilir ancak bu süreden sonra tekrar kilo vermeye başladığınızda çok daha iyi bir sonuç alırsınız. O yüzden ağır silahları sonraya saklayın; önce yeni formunuzu vücudunuza ve zihninize oturtun, benimseyin ve sevin.


Hala hedefinize ulaşamadıysanız ve hedefiniz makul ise; çeşitli diyet teknikleri, sağlıklı yağ yakıcılar ve ileri spor teknikleri ile vücudunuzu şimdi şoklayabilirsiniz! Yani herkesin başta uygulamaya çalıştığı şok teknikleri, siz burada uygulayabilirsiniz çünkü başlangıçta spor yapmanız bile vücudunuz için bir şoktu! Ve biz uzun bir süreçte, adapte olarak kilo vermeyi başardık, sonra bekledik ve vücudumuzun tepkilerini öğrenmeye başladık. Bu aşamada, hatta imkanınız var ise tüm aşamalarda kesinlikle profesyonel antrenörler ile çalışmanızı, en azından fikir almanızı şiddetle tavsiye ederim.


Önceki ve Sonraki
Haberler