EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - FITNESS

Kendi vücut ağırlığınızla çalışmanın faydaları

Kalistenik (Calisthenics) yani spor aleti olarak kendi vücudunuzu ve vücut ağırlığınızı kullandığımız egzersiz çeşidi, her ne kadar erkekler arasında daha yaygın gibi görünse de birçok kadın da günümüzde, etkisi oldukça fazla olan bu antrenman tarzını tercih ediyor. Kişisel Antrenör Cem Sarpay; vücut ağırlığı ile çalışmayı, faydalarını ve yardımcı ekipmanlarını anlattı

Kendi vücut ağırlığınızla çalışmanın faydaları

Kalistenik, temelde bir kuvvet antrenmanı çeşididir. Ancak kuvvet ile birlikte denge, kontrol, dayanıklılık, esneklik kabiliyetlerini çok etkin bir şekilde geliştirirken psikomotor beceriler, yağ yakımı ve fit bir görünüm konusunda da oldukça iyi sonuçlar verir. Kalistenik egzersizde yardımcı ekipmanlar kullanılabileceği gibi hiçbir ekipman olmadan da antrenman yapılabilir. Vücut ağırlığı ile antrenman yapmayı öğrenmiş biri için herhangi bir başka spor branşına geçmek, daha hızlı ve kolay olur ve diğer branşlardaki başarıyı artırır. Bu egzersiz çeşidinde uzmanlaştıkça, belki kaslarınız çok fazla büyümeyebilir ancak kaya gibi sert ve dayanıklı bir vücuda sahip olursunuz.


Motor koordinasyon ile birlikte zihinsel süreçleri de destekleyen kalistenik; size daha iyi bir vücut dengesi sunar, metabolizmayı aktifleştirip yağ yakma sürecini hızlandırırken kas kuvvetini, dayanıklılığını ve kütlesini artırır. Eklem açılarınız ve esnekliğiniz artar. Kendinizi her spor branşında olduğu gibi oldukça iyi hissedersiniz ve genel olarak sağlığınıza da faydası olur. Doğru şekilde ve doğru teknikler ile başlanılıp sürdürüldüğünde, ciddi sakatlık riskleri az olur ve tüm vücut kaslarınızı dengeli bir şekilde geliştirir.


Seviyenize ve vücut formunuza göre başlangıç programını ve sonrasını uzman bir antrenörün ayarlaması en uygunudur. Ancak denemek isteyenler için başlangıç hareketlerinde, squat diye adlandırdığımız çömelme hareketi alt exstreminite için iyidir. Zamanla bunu, duvara yaslanıp sabit bekleme ve jump squat dediğimiz zıplayarak squat gibi hareketler ile ilerletebilirsiniz. Üst vücut için en iyi ve güvenli hareket, şınavdır. Gücünüz yetmiyor ise dizleriniz yerde şınav, hatta biraz daha kolay bir başlangıç olarak duvarı kullanarak ayakta şınav yapılabilir. Hareket çeşitliliği oldukça fazla olan kalistenik için başlangıçta riski az olan harekeler ile kuvvet oluşturmak çok önemlidir.


Kalistenik ekipmanları hem kolay ulaşılabilir, hem kolay taşınabilir ekipmanlardır. Direnç lastikleri katlandığında bir bardak kadar yer kaplar ve barfiks gibi birçok zorlayıcı harekette size yardımcı olacaktır. Paralel şınav çubukları, jimnastik halkaları, trx, ısınma lastikleri… Hepsi orta boy bir çantada spor salonu işlevi görür ve evde, parkta, hatta yurt dışına geziye gittiğinizde bile antrenman için sadece 2 metrekare bir alanda size eşlik edecek ve yetecektir. Temel başlangıçtan sonra yapmak istediğiniz hareketler için size yardımcı olacak küçük ekipmanları temin etmeniz antrenman kalitenizi ve güvenliğini artıracaktır.


Önceki ve Sonraki
Haberler