EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - FITNESS

Esnek bir vücut için öneriler

Esneklik, sağlıklı ve güzel bir vücut içir çok önemlidir. Özellikle yaz yaklaşırken spor yapmak için daha hevesli olduğumuz bugünlerde, sadece fiziki görünüşümüzü değiştirmeyi amaçlamak yerine, vücudumuzu kuvvetli ve esnek kılmak için çalışmalıyız. Kişisel antrenör Cem Sarpay, esnekliğin vücudumuz için önemini ve esneklik kazanmak için yapılması gerekenleri yazdı

Esnek bir vücut için öneriler

Spor yapalım ya da yapmayalım, esnek bir vücudumuz olduğu sürece kaslarımız burkulma, düşme gibi durumlarda daha dayanıklı olur. Esnek bir vücuda sahip olduğumuzda daha düzgün bir postürümüz olur ve bize günlük yaşamda daha geniş bir hareket alanı sağlar. Ancak spor yapanlarda esnekliğin, bunlara ek birçok faydası daha var. Spor sakatlanmalarını da büyük ölçüde engelleyen esneklik, aynı zamanda güçlenme sürecimizi de olumlu etkiliyor. Antrenman sonrası yapılan esnemeler, kasın kendini yenileme süresine katkıda bulunuyor ve sakatlanma ihtimalini azaltıyor.


İyi planlanmış bir egzersiz programında kas kuvvetiniz, dayanıklılığınız ve esnekliğiniz; programı takip ettiğiniz sürece artacaktır. Peki bu program nasıl olmalı? Haftada en az iki gün, tercihen üç gün için program hazırlamak verim almanız için önemlidir. Bu spor programı yürüyüş dahi olsa, antrenman öncesi yapacağınız dinamik esnemeleri antrenman sonunda statik esneme ile tamamlarsanız; hem doğru bir programlama yaparsınız, hem de sakatlık riskini azaltıp bir sonraki antrenmana daha hızlı hazırlanabilirsiniz.


En yalın anlatımı ile dinamik esneme; kısa bir aralıkta tekrar sistemi ile kasımızı esnettiğimiz, statik esneme ise kasımızı gerdirip o pozisyonda bekleme yaptığımız esneme şeklidir. Burada süre ve tekrarlar; kişiye, amacına ve yaptığı spora göre değişiklik gösterir. Yine de genel bir reçete vermek gerekirse; antrenmana başlamadan toplam 10 dakika sürecek ve tüm vücut kaslarına uygulanacak bir dinamik esneme, antrenman bitimine ise özellikle çalışan kaslardan başlamak üzere en az 10 saniye beklemeli 10-20 saniye aralığında yapılacak statik esneme tüm vücut için uygulandığında yeterli olacaktır. Statik esneme yaparken dikkat etmeniz gereken husus; eğer kaslarınız kısa ise ve çok yoğun çalışmışsa, esneme noktasına yavaş hareketler ile gelmek ve bekleme süresi bitince tekrar yavaşça eski pozisyona geri dönmektir. Çünkü burada kısalan kasları hızlıca germek sakatlıklara eden olabilir.


Kişisel olarak spor yapıyorsanız, esneme hareketlerini detaylı inceleyerek programınıza bir an önce katmanızı şiddetle tavsiye ederim. Eğer bir antrenör eşliğinde çalışıyorsanız d,a antrenörünüzden size ve aktivitenize uygun bir esneme programını mutlaka talep edin. Spor yapmak, doğru yöntemlerle ve sağlık önceliği ile programlandığında her zaman size olumlu sonuçlar ile geri dönüş yapar, unutmayın.


Önceki ve Sonraki
Haberler