EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - BESLENME

Sirtuin diyeti nasıl yapılır?

Adele’in 45 kilo vermesiyle tüm gözler Sirtüin diyetine çevrildi. 2016 yılında İngiliz iki beslenme uzmanı tarafından ortaya atılan bu diyet birçok ünlü isim tarafından denenmekte... Peki Sirtüin diyeti nedir, nasıl etki eder ve hangi besinleri içerir gelin hep birlikte bakalım.

profil
Berrin Yiğit
14.05.2020
Sirtuin diyeti nasıl yapılır?

Ses sanatçısı Adele'e 45 kilo verdiren diyet olarak gündeme gelen Sirtüin diyetinin temeli sadece egzersiz ve açlığın sebep olduğu belirli genlerin aktifleştirilmesine dayanır. Sirtüin aktivatörü olarak adlandırılan bazı gıdalar hücrelerimize hafif stres uygulayan açlık ve egzersizi taklit eden polifenolik bileşikleri içerir. Bu bileşikler metabolizmayı, yaşlanmayı ve ruh halini etkileyen sirtüin yolaklarını tetikler. Böylece radikal bir diyet yapmadan ve kas kaybı olmadan hızlı bir şekilde kilo kaybı hedeflenir.  Ortaya atılan bir diğer iddiası ise bu diyetin enerjinizi yükselttiği ve sağlığınızı geliştirdiği yönündedir. Bağışıklık sistemini güçlendirmeyi, iltihaplanmayı azaltmayı, yaşlanmayı geciktirmeyi, iştahı baskılamayı ve kalıcı kilo kaybını vaad eder. Genellikle sevdiğimiz ve lezzetli gıdalardan oluşan bu beslenme şekli diyette yoksunluk hissetmemizi engeller, bu da sirtüin diyetini çekici hale getirir.


•    Kakao
•    Çilek
•    Karabuğday
•    Zeytinyağı 
•    Kahve
•    Yeşil çay
•    Maydanoz 
•    Kapari
•    Kereviz 
•    Kale
•    Roka 
•    Yaban mersini
•    Kırmızı soğan 
•    Soya
•    Zerdeçal
•    Kırmızı şarap 
•    Ceviz 


Diyet 2 aşamadan oluşur:

1.    AŞAMA: 7 gün süren bu aşamada hızlı kilo kaybı hedeflenir. İlk 3 gün; günde iki kez yeşil sebze suyu ve 1 ana öğün vardır. Bu yeşil sular limon, yeşil çay, kale, kereviz ve maydanoz gibi sebzeleri içerir ve totalde günde 1000 kalori geçilmemelidir.
 

2.    AŞAMA: Kalan diğer zamanlarda günde 2 yeşil su ve 2 kez sirtüin aktivatörü besinlerinden zengin ana öğün tüketilir. İlk 3 hafta tamamlandıktan sonra sirtüin aktivatörü besinleri diyete ve yeşil sulara ekleyerek devam etmeniz beklenir. Diyeti çıkaran uzmanlar bunun için kitaplarında birçok tarif paylaşmaktadır. Aşama 1 ve 2 kişisel tercihlerle sürekli olarak tekrarlanabilir.


Sirtüin aktivatörü besinler sağlıklı fenolik bitki bileşenleriyle dolu, antioksidan içerikte ve vücudumuza birçok faydası olan gıdalardır. Ancak sadece bu besinlerle uzun süre beslenmenin vücuda ne gibi sonuçlar doğuracağına dair bir çalışma yoktur. Birkaç tane sağlıklı yiyeceği tüketmek vücudumuzun tüm ihtiyaçlarını karşılamaz. Ayrıca sürekli olarak yeşil sularla beslenmek kan şekeri dengesizlikleri, lif yetersizliği, protein eksikliği ve halsizlik gibi birçok semptoma neden olabilir. Literatürde bu diyeti bulan İngiliz bilim insanlarının kitabı dışında güvenilir bir kaynak yoktur. Diğer uzman görüşleri ise kalori kısıtlaması olduğu için zayıflamanın normal olduğu ancak uzun süre bu kadar düşük kalorili beslenmenin doğru olmadığı yönündedir.  Sonuç olarak size özel ve sürdürülebilir bir diyeti benimseyerek, antioksidan içeriği yüksek fonksiyonel besinleri de bu diyete dengeli bir şekilde eklemek en doğrusu olacaktır. Hiçbir diyetin mucize olmadığını ve en doğru diyetin sizin yaşantınızla örtüşen olduğunu bilerek davranmayı unutmayın. 


•    100 gram yoğurt
•    3 tam ceviz
•    8-10 adet çilek
•    1 avuç lahana sapı
•    20 gram bitter çikolata
•    1/2 çay kaşığı toz zerdeçal
•    200 ml badem sütü

Yapılışı: Tüm malzemeleri smoothie olana kadar blender’dan geçirin.


Pizza Tabanı için
•    7 gram maya
•    1 çay kaşığı kahverengi şeker
•    300 ml ılık su
•    200 gram karabuğday unu
•    200 gram beyaz un
•    1 çay kaşığı zeytinyağı
•    1 tutam tuz

Domates Sos için
•    ½ ince kıyım kırmızı soğan
•    1 diş rendelenmiş sarımsak 
•    1 çay kaşığı zeytinyağı
•    1 çay kaşığı kurutulmuş kekik
•    400 gram doğranmış domates
•    5 gram fesleğen yaprağı
•    1 tutam tuz

Üzeri için
•    Roka
•    Kırmızı soğan
•    Rendelenmiş peynir
•    Izgara patlıcan

Yapılışı: Maya şeker ve ılık suyu karıştırın 15 dakika bekleyin. Daha sonra tüm taban malzemelerini ekleyerek 45 dakika hamuru mayalandırın. Domates sos için zeytinyağında kırmızı soğan ve sarımsağı soteleyip diğer malzemeleri üzerine ekleyip, 15 dakika pişirin ve blender’dan geçirin. Yağlı bir tepsiye hamuru yayın ve el veya merdane ile hamuru açın. Önce domates sosu sonra üst malzemeleri hamurun üzerine koyun. 200 derecelik fırında iyice pişirin.


Önceki ve Sonraki
Haberler