İYİ HİSSET - BESLENME

Lezzetli ve dengeli bir açık büfe tatili için ipuçları

Yaz tatili zamanı geldi, bu da tercihi bu tür yerler olanlar için birçok otel ve tatil köyünde açık büfe yemek seçenekleriyle karşılaşacağımız anlamına geliyor. Ancak sağlıklı beslenmeyi sürdürmek ve tatil boyunca formda kalmak istiyorsanız, Diyetisyen Esra Akar’ın açık büfede sağlıklı yemek tercihleri hakkında verdiği ipuçlarını mutlaka okuyun

Lezzetli ve dengeli bir açık büfe tatili için ipuçları

Tatilde keyif almak önemlidir. Ancak sağlıklı beslenme alışkanlıklarınızı da sürdürmek için seçimlerinizi bilinçli yapmanız gerekiyor. Renkli ve çeşitli bir tabak oluşturarak, besin değeri yüksek yiyecekleri tercih ederek, tatilin tadını çıkarırken sağlığınızı da koruyabilirsiniz.

Açık büfelerde genellikle zengin bir sebze barı bulunur. Bu fırsatı değerlendirin ve tabağınızı renkli sebzelerle doldurun. Marul, roka, ıspanak, domates, salatalık, biber gibi sebzelerle sağlıklı bir başlangıç yapabilirsiniz. Bunlar hem besleyici, hem de düşük kalorilidir.


Protein, tokluk hissi sağlar ve kas yapımına yardımcı olur. Açık büfelerde et, tavuk, balık gibi protein kaynakları genellikle bulunur. Izgara veya buğulama gibi daha hafif pişirme yöntemlerini tercih ederek sağlıklı proteinlerle dolu bir tabak oluşturabilirsiniz.


Ekmek, makarna, pirinç gibi tam tahıllar, enerji verirken besleyici olmalarıyla da bilinir. Açık büfede sunulan tam tahıllı ekmekleri, kepekli makarnaları ve kahverengi pirinç gibi seçenekleri değerlendirebilirsiniz. Bu şekilde, sindirimi düzenlerken daha uzun süre tok kalabilirsiniz.


Birçok açık büfede salata barı bulunur ve burası sizin için sağlıklı bir cennet olabilir. Yeşil yapraklı sebzeler, çeşitli mevsim sebzeleri, fasulye, mısır, ceviz, zeytin gibi malzemelerle kendinize zengin ve besleyici bir salata hazırlayabilirsiniz. Sosları azaltarak kalori alımını kontrol altında tutmayı unutmayın.


Tatlıları tamamen atlamak zor olabilir, ancak sağlıklı seçeneklere yönelmek önemlidir. Örneğin, taze meyvelerle yapılan meyve salataları, dondurma yerine yoğurt veya sorbet tercih edebilirsiniz. Ayrıca, ara öğünlerde enerji sağlayacak kuruyemişler, kuru meyveler veya sağlıklı atıştırmalıklar da bulabilirsiniz.


Önceki ve Sonraki
Haberler
psikolog çift terapisi