Demna, Gucci'de yeni bir dönemi resmen başlattı. İtalyan lüks moda evi için hazırladığı ilk koleksiyonu Instagram ve markanın resmi web sitesinde sürpriz bir şekilde paylaşan Demna, 38 farklı görünümden oluşan ‘La Famiglia’ adlı bir lookbook yayınladı.
Yeni atanan kreatif direktör, koleksiyonu Milano Moda Haftası'ndaki resmi defileden sadece bir gün önce tanıtarak moda dünyasında büyük bir heyecan yarattı. Koleksiyon, fotoğrafçı Catherine Opie tarafından çekilen bir dizi ‘aile portresi’ aracılığıyla Gucci'nin temel kimliğini yeniden yorumluyor.
Koleksiyon, çeşitli kişilikler için bir ustalık sınıfı niteliğinde. ‘Parti çocuğu’ ve ‘Narcisista’ için cesur, kulübe hazır stiller, bele kadar açık bırakılmış parlak yelekler ve ipek gömlekler içeriyor. ‘Figo’ için şık bir deri biker ceketin altında açık bir göğüs ve ‘Androgino’ için şeffaf file bir üst gibi diğer görünümler de mevcuttu. ‘Direttore’ özel dikim siyah bir takım elbise giymiş. ‘Nerd’ arketipi ise markanın klasik 1970'lerini anımsatan kırmızı-yeşil çizgili örme bir yelek, minyatür at kuyruğu aksesuarlarına sahip havuz pantolonu ve kısa deri bir blazer ile kombinlenmiş.
Demna, Gucci'nin marka kodlarını yeniden yorumlarken, imzası haline gelen geniş omuzları, büyük siluetleri ve kışkırtıcı doğası hala kendini gösteriyor.
Gucci ile birlikte Demna'nın kariyeri boyunca bilinen hareketli pazarlama kampanyaları da geride kalmış gibi görünüyor. Balenciaga'dayken Demna, Met Gala'da Kim Kardashian'ı izleyicilere hiçbir şey belli etmeyen tamamen siyah bir balaklava giydirmek de dahil olmak üzere gerilla pazarlama taktiklerine odaklandı. Ancak, Gucci'deki ilk koleksiyonunun sürpriz çıkışı oldukça Demna klasiği.
Moda evi, koleksiyonun 25 Eylül - 12 Ekim tarihleri arasında dünya genelindeki 10 Gucci butiğinde satışa sunulacağını duyurdu.
Koleksiyon yalnızca Beijing SKP, Beverly Hills Rodeo Drive, Londra New Bond Street, Milan Monte Napoleone, Paris Montaigne, Seul Cheongdam, Shanghai Plaza 66, Singapur Marina Bay Sands, Tokyo Aoyama ve Wooster New York'ta satışa sunulacak.