Moda ve teknolojinin birleşmesi inişli çıkışlı bir yolculuk oldu. Moda endüstrisi bu sürece genellikle "Teknoloji bizim için ne yapabilir?" sorusuyla yaklaştı. Cevaplar her zaman ilham verici olmadı. Dahili ısıtma panellerine sahip ceketler, biyometrik sensörlü kompresyon giysileri veya LED aydınlatmalı dış giyim ürünleri teoride faydalı olabilir, ancak tüketicilerin gerçekten kullanabileceği bir şeye nadiren dönüştü. Şimdiye kadar elde edilen sonuçlar, hayal ürünü olmaktan pek ileri gidemedi.
İşte bu yüzden geçen yıl Meta ve Ray-Ban iş birliği bir dönüm noktası gibiydi. İkonik tasarımı giyilebilir teknolojiyle birleştiren gözlük, estetikten ödün vermeden 12 MP kamera, açık kulaklık hoparlörleri ve entegre yapay zeka asistanı gibi gerçekten kullanışlı özellikler sunmayı başardı. Ürün, ilk kez bir cihazdan ziyade bir moda parçası gibi görünüyor ve hissettiriyordu.
Ama belki de daha ilginç olan soru tam tersi: ‘Moda, teknoloji için ne yapabilir?’ işte bunun yanıtı, Loewe ve Jacob & Co.’dan geldi.
Loewe ve Jacob & Co., bir çift lüks kulaklık tasarlamak için güçlerini birleştirdi. İş birliğinden doğan kulaklıklar; akustik mühendisliği ve aktif gürültü engellemenin yanı sıra deri, değerli taşlar ve Parisli bir modaevine özgü el yapımı detaylarla tamamlandı.
Noir Rainbow kulaklık, 15.97 karat değerli taşlarla bezeli, el yapımı 14 ayar pembe altın bir yüzükle geliyor ve bu yüzük, ses ve mücevher sanatının cesur ve ışıltılı bir ifadesi. Ice Diamond ise 456 parlak kesim taş da dahil olmak üzere 12.47 karat göz alıcı elmaslarla süslenmiş, el yapımı 14 ayar beyaz altın bir yüzük (42.5 gr) sergiliyor ve mücevher işçiliğine saf ve kusursuz bir saygı duruşunda bulunuyor.
Hedef açık: Teknolojinin çirkin, aksesuarların da tek kullanımlık olmak zorunda olmadığını kanıtlamak.
Loewe'nin, 100.000 Euro’luk fiyat etiketine sahip yeni kulaklıkları, haute couture gibi son derece sınırlı sayıda üretiliyor ve kullanışlılık kadar özelliğe de değer veren koleksiyoncular ve müşterileri hedefliyor. Monako'da Loewe Yacht'ta düzenlenen lansman da bu konumlandırmayı vurguluyor.
Şirketten yapılan açıklamada; bu iş birliğinin tek bir üründen çok daha fazlası olduğu, yeni bir Loewe döneminin başlangıcını temsil ettiği, lüks ses sanatında bir dönüm noktası olduğu ve markanın tasarım, moda ve teknolojiyi harmanlama niyetinin bir işareti olduğu belirtildi. Loewe, koleksiyona daha sıra dışı tasarımların tanıtılacağına da söz verdi.
Kulaklıklar, kitle pazarına yönelik bir ürün olmaktan ziyade, bir vizyon ifadesi işlevi görüyor: Giyilebilir teknolojiyi lüks yelpazesinin en tepesine yerleştirme girişimi. Aynı zamanda nicelikten ziyade niteliğe de büyük önem veriyor. Bu yaklaşımın daha erişilebilir ürünlere de yansıyıp yansımayacağı ise henüz belli değil.
Ancak Loewe ve Jacob & Co., akustik hassasiyeti ince mücevher tasarımıyla harmanlayarak, modanın söz sahibi olmasına izin verildiğinde giyilebilir teknolojinin nasıl görünebileceğine dair bir fikir sunuyor.