Satışların düşmesinin ardından fiyat artışlarını yavaşlatan Chanel, tamamen yeni bir ticari girişim duyurdu: Kumaş artıkları, kullanılmayan tekstil ürünleri ve satılmayan ürünlerden büyük ölçekte geri dönüştürülmüş malzemeler üretmeye adanmış bağımsız bir marka.
Nevold (kısaltılmış anlamıyla ‘asla eskimez’), Ocak ayında Chanel ekibine katılan Patou'nun eski CEO'su Sophie Brocart tarafından yönetiliyor. Business of Fashion'a göre Nevold; Brocart’ın liderliğinde kaşmir, ipek ve deri gibi lüksün en sevilen tekstillerinin birçoğunun iklim değişikliğinden kaynaklanan tehditlerle karşı karşıya olması nedeniyle, kaynak kıtlığıyla mücadele eden bir ‘işletmeden işletmeye açık platform’ haline gelecek. Nevold ayrıca, yükü genellikle hızlı modaya yüklenen moda endüstrisinin atık sorunuyla da ilgileniyor.
Chanel'in moda başkanı Bruno Pavlovsky, Vogue Business'a verdiği röportajda, "İşe; son ürüne dönüşmeyen veya ilk ömürlerinin sonuna ulaşan malzemelere ne olacağını kendimize sorarak başladık" deyip devam etti: "Chanel'de satılmayan ürünleri yok etmedik. Ancak henüz tam potansiyellerini anlayacak gerçek bir sistemimiz de yoktu. Nevold bu sistemdir."
Nevold çatısı altında üç önemli operasyon yer alıyor: Chanel tarafından kurulan ve markaları tekstil atık çözümleriyle bir araya getiren geri dönüşüm şirketi L'Atelier des Matières, geri dönüştürülmüş iplikleriyle tanınan önde gelen Avrupa yün iplik fabrikası Filatures du Parc ve Fransız deri geri dönüşüm markası Authentic Material.
Chanel'in hedefi, Nevold'u ‘ürün yaşam döngüsünün tamamını yeniden düşünen, yeni bilgi ve meslekler geliştiren ve daha dairesel bir ekonomiye katkıda bulunan derin bir dönüşüm sürecinin temel bileşeni’ haline getirmek.