İYİ HİSSET - SAĞLIK

Regl ağrısıyla baş etmenin 10 yolu

Bazı kadınların regl dönemi hafif yorgunluklarla, bazı kadınların ise şiddetli ağrılarla geçer ve çoğu zaman bununla nasıl baş edeceğini bilemez. Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı Op. Dr. Sibel Malkoç, regl ağrısıyla baş etmenin yolları hakkında bilgi verdi  

profil
BT Ekip
08.10.2023
Regl ağrısıyla baş etmenin 10 yolu
  • Karnın alt tarafını ellerle ovuşturmak ve sıcak uygulamak oldukça etkili olabilir. Sıcak uyguladığınızda kaslar gevşeyerek ağrıyı azaltabilir.

 

  • Ağrı başladığında ılık bir duş almak da ağrıyı azaltabilir.

 

  • Germe egzersizleri gibi hafif egzersizler, yürüyüş ve yoga gibi aktiviteler yararlı olabilir.

 

  • Sigara ve alkol damarlarda daralma etkisi yaratarak ağrıları artırabilir. Bu nedenle regl döneminde sigara içmemeye, alkol tüketmemeye özen gösterilmelidir.

 

  • Yeşillikten zengin beslenen kadınlarda regl ağrılarının daha az olduğuna dair bilgiler vardır. Bu dönemde demir içeren besinler daha fazla tüketilmelidir.

 

  • Sosyalleşerek veya hobilere yönelerek (kitap okumak, sevdiğiniz bir şey ile uğraşmak gibi) ağrı algısı bir miktar yönetilebilir. 

 

  • Regl ağrıları fazlaysa ve diyet, beslenme değişiklikleri, ağrı kesicilere cevap vermiyorsa mutlaka bir doktora danışmak gerekir. 

 

  • Ağrılar anatomik bir problem olmadan da fazla oluyorsa doğum kontrol hapları ile kontrol altına alınabilir. Bir doktora danışarak doğum kontrol haplarına başlamak, ağrıyı tümden ortadan kaldırabilir. 

 

  • Ağrınızın başlayacağını hissettiğinizde uzanın, ağrı kesici alacaksanız hemen başlayın. Çünkü ağrı kesicilerin en etkili olduğu zaman ağrı başlarken aldığınız zamandır. 

 

  • Adetin ilk üç gününde alınacak ağrı kesiciler, ağrı oturmadan geçici de olsa ciddi fayda sağlayacaktır.

Önceki ve Sonraki
Haberler
istanbul psikolog psikolog