EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - FITNESS

Göbek eriten hareketler

Bel ve göbek bölgesi hareketsizlik, yanlış beslenme, ilerleyen yaş gibi etkenler ile en çok yağlanan bölgelerden... Fitness antrenörü Cem Sarpay göbek eriten 5 hareket paylaştı...

profil
BT Ekip
28.06.2021
Göbek eriten hareketler

Bel bölgesi yağlanması günümüzde gittikçe artan bir problem. Çünkü birçok farklı nedenden bu bölge yağlanmaya çok müsait. Günümüzün yanlış beslenme alışkanlıkları, genetik yatkınlık, bozulan hormonal sistem, yaşın ilerlemesi, alışkanlıklar önde gelen nedenlerden... Ayrıca bel bölgesi zamanla, organları birçok faktörden korumak için de yağlanır ve hem sağlık hem estetik açıdan bizim için olumsuz bir durum oluşturur. Gelin bu sorunu spor ve beslenme düzeni ile nasıl çözeriz hep beraber bakalım. Unutmayın vereceğim egzersizler hareketsizlik ve yanlış beslenme kaynaklı durumları düzeltebilecekken, sağlık ve diğer sebeplerden kaynaklı durumlarda sadece bir miktar faydalı olacaktır!


Vücut yağı azalmadan bel bölgesi yağı da azalmayacaktır yani ilk çalışma alanımız mutfak! Düzenli ve sağlıklı bir beslenme ile kontrolü ele almadan yapacağınız egzersizler o bölgeyi bir miktar sıkılaştırıp güçlendirir ancak net sonuç ortaya çıkmaz.


Beslenme düzeninden sonraki adım yağ yakımını hızlandıran bir antrenman programına girmek. Örneğin, benim de şu an özel derslerde yaptırdığım HITT (yüksek yoğunluklu) fonksiyonel antrenman sistemleri ya da kısa HITT kardiolar (günlük metabolizma hızınızı arttırarak)  tercihen de 35 dakika üzeri orta seviye kardiolar ( tükenen glikojen ve düşen insülin sistemlerinin daha aktif olması ile) hedefe ulaşmak için gereklidir.


Karın kasının da temelde diğer kaslarımız gibi olduğunu unutmamak gerek,  yani setli ve yüklemeli ağırlık çalışmaları ( progressive overload ) karın kaslarınızı hipertrofiye (hacimsel büyüme) uğratacağı için mekik hareketleri asıl önceliğimiz değildir. Bel bölgesinin incelmesi için statik bir egzersiz olan plank hareketini düz plank, yan plank ve eğer yapabiliyorsanız ters plank şeklinde programınıza ekleyin (başlangıçlar 3-4 set 20-30 saniye olabilir).


Bel bölgesini ağırlık yüklemeden uzun süre çalıştıran tüm aktiviteler bu bölgeyi inceltir. Hulahop çevirmekten tutun da dans etmeye kadar! Ancak böyle yetenekleriniz yoksa dert değil. Bir step tahtası ya da benzer bir yükseltiyle dizlerinizi yukarı çekerek yapacağınız step hareketleri ile bir program da yapabilirsiniz (Haftada 4 ya da 5 gün en az 20-25 dakikalık bir program olması uygundur).


Side bend hareketini (yanlara esneme şeklinde yapılan hareket biraz daha etkili olması için tek eli havada tutarak ve diğer eli vücuda yapıştırarak yana bükülme şeklinde  esneyerek yapılır ) önce sol sonra sağ taraf olarak ağırlık kullanmadan çok tekrarlı ve ritmik bir şekilde uygulayın (3-4 set 25-30 tekrar). Sağdan sola geçiş riskli olabileceği için tek tek yapıyoruz. Önem sırasına göre bu maddeleri bel inceltme mantığıyla sizler için sıraladım ancak incelen belinizde biraz da karın kaslarını belirgin görmek istiyorsanız mekik hareketlerini de yine side bend mantığı ile (ağırlıksız yüksek tekrarlar) programınıza ekleyebilirsiniz. Not:  Karın bölgesini gece geç saatte çok fazla uyarmak uykunuzu kaçırabilir!

Bonus: Selülit giderici 4 hareket


Önceki ve Sonraki
Haberler