EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - FITNESS

Bahar yorgunluğu ve spor

Son derece soğuk bir Mart ayını geride bıraktık ve bahar; güneş ve açan çiçekler ile hızlı bir şekilde kendini gösterdi. Aslında sadece baharın gelmesiyle değil, genel olarak mevsim geçişlerinde oluşan yorgunluk hali kimi bünyelerde daha çok hissedilirken, kimi bünyelerde fark edilmez bile. Kişisel antrenör Cem Sarpay; fizyolojik ve/veya psikolojik olarak bahar yorgunluğu hissedenlerin nasıl bir egzersiz ve beslenme planı ile hareket etmeleri gerektiğini yazdı

Bahar yorgunluğu ve spor

Bahar aylarında yaşanabilecek yorgunluğun bir nedeni de ısınan hava ile paralel nem oranındaki artıştır. Bu bazı fizyolojik değişimler ile yorgunluğa neden olabilir. Damarların büzülmesi ile gastrit problemi olanlarda, bu sorun daha çok hissedilir. Böyle bir sağlık probleminiz varsa, alkol alımından uzak durmak ve hafif besinleri öğün saatinde tüketmek doğru olacaktır. Bunun dışında bu dönemde su tüketimini artırmak, besinleri vitamin ve mineral değeri yüksek gruplardan seçerek vücudun ihtiyaç duyabileceği mikro besinleri beslenme dahilinde almak; enerji döngüsünü tekrar düzenlemek için oldukça önemlidir. Yani kısaca; alkol, kızartma, tahıl, şeker gibi bilinen zararlı yiyecekler yerine renkli sebze yemekleri, meyve ve bol su tüketimi ile bir yol izlemeniz sonuç verecektir.


Bulunduğunuz bölgedeki iklime, iklimdeki değişime ve sizin bünyenize göre mevsim değişikliğinin bünyenizdeki etkileri değişiklik gösterecektir. Burada dikkat edilmesi gereken, bu değişimlerin bazen vücudumuzdaki dolaşım sistemi, damar yapısı ve oksijen ihtiyacı gibi unsurları da değiştirebilmesi ile yatkınlığı olanlarda kalp ve tansiyon risklerinin artabilmesidir. Bu sebeple yorgunluk çekiyorsanız, önce sağlık durumunuzu kontrol ettirerek uygun görüldüğü taktirde açık hava egzersizlerini, formunuza ve sağlık durumunuza uygun bir program ile 15-30 dakika, orta seviyede ve bol oksijenli ortamlarda yapabilirsiniz. Sosyalleşeceğiniz ya da yoga gibi dinginleşeceğiniz spor aktiviteleri de psikolojik olarak düşüş yaşayan kişilerde bu dönem daha verimli olmaktadır. Aktif spor programına devam etmek isteyenler, herhangi bir sorun hissetmiyorlar ise aynı tempoda, ancak beslenme ve dinlenme düzenlerine biraz daha özen göstererek devam edebilirler.


Bazılarınızın da benim gibi baharda enerji ile dolduğunu biliyorum. Yine de bünyemizde birtakım değişimler yaşandığını ve riskli durumlar için yaptığım tavsiyelerin aslında hepimiz için geçerli olduğunu unutmayalım. Yorgunluk çekmesek de açık hava yürüyüşleri ile baharı selamlarken, bol su ve kaliteli gıda tüketmek hepimizin gücüne güç katacaktır.


Önceki ve Sonraki
Haberler