GÜZELLİK - PARFÜM

2022 koku trendi: Yeşil notalar ve narenciye

Geçtiğimiz günlerde Soho House’ta Dünya Esans Günü kapsamında gerçekleştirilen MG International Fragrance Summit ’22’de bu yılın trend kokuları paylaşıldı: Yeşil notalar ve fresh, rahatlatan narenciye kokuları

profil
BT Ekip
29.03.2022
2022 koku trendi: Yeşil notalar ve narenciye

Dünya Esans Günü (World Fragrance Day) kapsamında Türkiye’de alanında ilk kez düzenlenen MG International Fragrance Summit ‘22, koku dünyasının global marka ve temsilcilerini bir araya getirdi. Uluslararası esans üreticisi MG International Fragrance

Company’nin ev sahipliğinde Soho House’ta gerçekleştirilen zirve; koku dünyasına farkındalık yaratmayı ve sürdürülebilir bir gelecek için multidisipliner bakış açısı ortaya koymayı amaçladı.

Koku dünyasının global markaları ve parfüm endüstrisinin deneyimli temsilcilerinin bir araya geldiği etkinlikte kokunun hayatımızdaki önemine vurgu yaparak sağlıktan esansın üretimine, koku trendlerinden sanata ve modaya, sürdürülebilir gelecek algısından kokuya değer katmış asırlık markalara ve geleceğin kokusuna kadar koku hakkında hemen her şey masaya yatırıldı.

Ebru Akel’in sunumuyla gerçekleşen zirve kapsamında; Koku Hakkında Her Şey, Koku Dünyasına Bakış, Sürdürülebilir Kokular ve Koku Duyusuyla İletişim başlıklı dört oturum gerçekleştirildi.

MG International Fragrance Company Parfümörü Koray Sevinç; oturumda yaptığı konuşmada, 2022 koku trendeleri hakkında bilgi verdi. Sevinç, 2022’de yeşil notaların ön planda olacağını söyleyip sözlerine şöyle devam etti: “Beyaz çiçeklere karşı bir eğilim var. Daha fresh, insanları daha rahatlatan narenciye kokularına karşı talebin arttığını görüyoruz. Odunsu notalar daha çok karşımıza çıkacak. İnsanlar artık daha çok çocukluklarını hatırlamak istiyor, bu nedenle geçmişlerini anımsatan kokulara yöneliyorlar. Geleceğin kokuları ise metalik ve deri üzerine yoğunlaşacak.”

Oturumda koku trendlerinin nasıl şekillendiği de konuşuldu. MG International Fragrance Company Pazarlama Müdürü Baran Diler, koku trendleri denince aklımıza kavram olarak bir bütün geldiğini ama aslında koku dünyasının kategorize edilmesi gerektiğini söyledi: “Tüm global esans evleri kokuyu iki kategoriye ayırır. Biri parfüm, diğeri de tüketici esansı. Bu tüketici esansları günlük aldığımız ürünleri yani sıvı sabun, yumuşatıcı, oda spreylerini içerir. Bu iki kategorinin trendleri çok farklı dinamiklere bağlı. Parfümler genelde coğrafyaya ve o coğrafyaya hakim olan zevklere bağlıdır. Tüketici esansları ise daha çok ürünün ambalajı, etiketi, sürdürülebilirlik, doğallık gibi maddelere bağlı. Tabii ki asıl önemlisi de bu ürünlerin kokuları. Bu kokular da, parfümler gibi kullanıldığı coğrafyanın hikayesiyle paralel yaşar. Yani bir ürünün, içine koyduğunuz esansla örtüşmesi için, o

Kokunun ürünün kullanıldığı coğrafyadaki hikayeyle örtüşmesi gerekiyor. Pandemi, tüketici alışkanlıklarını değiştirdi ve pandemi döneminde tüketici esanslarına yönelim arttı. Burada da daha çok doğal, dingin,

sakin ve mutlu hissettirilebilecek oda spreyleri, sabunlar gibi esanslara talep arttı.”

Önceki ve Sonraki
Haberler
istanbul psikolog psikolog