GÜZELLİK - MAKYAJ

Z Kuşağı’nın belirlediği güzellik trendleri

Hemen her sektörde olduğu gibi güzellik sektöründe de birincil tüketici haline gelen Z Kuşağı, trendleri de belirlemeye başladı. Etik değerlere, doğallığa önem veren, kusurlu güzelliği savunan ve dijital bir dünyada yaşayan Z Kuşağı, son dönemin güzellik trendlerinin de belirleyicisi oldu

Z Kuşağı’nın belirlediği güzellik trendleri

Güzellik sektöründeki markaları, son dönemde dijital dönüşüme ayak uydurmaya çalışırken, birincil tüketicileri haline gelen yeni nesil, yani Z Kuşağı’na da hitap etmeye çalışıyor. Güzellik sektöründeki markalara ambalaj alanında hizmet veren Barselona merkezli Quadpack’e göre, ‘dijital’ büyüyen, sosyal ve çevreye duyarlı Z Kuşağı; artık trendlerin ana itici gücü olacak. Quadpack, bu kuşağın artık ürün lansmanlarını ve marka konumlandırmalarını etkileyen satın alma kararlarını verdiğini söyledi.

Quadpack’in Market Insights ekibi, güzellik sektörünü etkileyecek yükselen trendleri analiz etti. Bakıldığında bu trendlerin hepsinin, ilkeli ama eğlenceli bir neslin hayata bakış açısını özetlediği görülüyor.

Neşe ve eğlence, renkli kozmetik için yeni anahtar kelime olarak çıkıyor. Genç tüketiciler, yaratıcılıklarını harekete geçiren ürünlerle eğlenmek istiyor. Cesur renkler, parıltı ve benzersiz dokularla sınırlı sayıda üretim ve iş birlikleri, tüketiciyi eğlenmeye davet ediyor.


Artık güzellik endüstrisinde yer alan markaların, yolun her adımında şeffaf olmaları, sosyal ve çevresel etik değerlere gerçekten bağlı olmaları gerekiyor. Gençler giderek daha bilgili ve eğitimli hale geldikçe, etik değerler daha da ön plana çıkıyor.


‘Doğal güzellik’ trendinin takipçisi olan tüketiciler, çevreyi korumaya yardımcı olan laboratuvar yapımı ürünlere daha açık. Hayvansal kökenli elementlerin yerini alan bir bileşenden mercan resiflerine zarar vermeyen mineral bir güneş kremine kadar, iyi olan teknoloji her zaman tercih ediliyor.


‘Kusurları gizleme çağı’ ölmek üzere! Artık ‘Çiller, lekeler, kırışıklıklar, kıvrımlar kişisel izlerdir ve makyajla güçlendirilmelidir’ anlayışı hakim olmaya başladı. Bu anlayışa yönelik ürünler geliştirmeyen markalar, boykot edilme riskiyle karşı karşıya kalabilir.


İnsanların güzel görünmesini ve kokmasını sağlayan ürünler arzu ediliyor elbette, ancak bu Z Kuşağı’nın kalbini fethetmek için yeterli değil. Artık kozmetik ürünlerin; güzelleştirici ve sağlıklı etkilerinin yanı sıra, vücut ve zihin için bütünsel faydalar sağlaması bekleniyor.


Z Kuşağı, TikTok’u kurdu ve sanal dünya artık her zamankinden daha önemli. Bazı markalar dijital dünya için filtreler ve uygulamalar hazırlarken, diğerleri tüketicinin kamera karşısında iyi görünmesine yardımcı olacak ürünler geliştirmeye odaklanıyor.


Önceki ve Sonraki
Haberler