YAŞAM - HABER

Buse Terim giyim kategorisinin birincisi

Son yapılan Markalar ve Ünlüler araştırmasına göre giyim sektöründe Buse Terim, yüzde 13,8 ile tüketicinin en çok hatırladığı marka-ünlü eşleşmesinde yer aldı.

profil
BT Ekip
8.08.2016
Buse Terim giyim kategorisinin birincisi

The Brand Age Dergisi ve Akademetre Araştırma şirketinin birlikte gerçekleştirdikleri ünlü-marka eşleşmesini başarısını sorgulayan “Markalar ve Ünlüler” araştırmasının sonuçları yayımlandı. Bu araştırma, ünlülerin reklamında oynadıkları marka ile ne kadar hatırlandıklarını ve ünlü ile marka arasında doğru link kurulup kurulmadığını ortaya koyuyor. Araştırmanın en güçlü yanı, ünlü ve marka eşleşmesinin spontane yani yardımsız (açık uçlu) olarak katılımcılardan istenmiş olması. Bu yöntemle çıkan sonuçlar, ünlü-marka eşleşme bilinirliğinin, tüketici zihnindeki en doğal sonuçlarını ortaya koyuyor.

Finanstan içeceğe, otomotivden, kişisel bakım, inşaat ve telekomünikasyona kadar 16 sektörde ünlü-marka bilinirliğinin soruşturulduğu araştırmada Giyim sektörünün en bilinen marka eşleşmesi yüzde 13,8 ile Buse Terim-DeFacto işbirliği oldu.

DeFacto’yla yaptığı işbirliği çerçevesinde markaya 2015-16 sonbahar kış koleskiyonu için bir koleksiyon hazırlayan Terim, aynı dönemde “Buse Terim DeFacto’da görüldü” reklam filmiyle de çok konuşulmuştu. Buse Terim’in hazırladığı koleksiyonu duyuran reklam filmiyle birlikte aynı dönemde mağazaya girişlerde de yüzde 35 artış yaşanmıştı. Terim ayrıca yılbaşı için bir kapsül koleksiyona imza atmış ardından da 2016 İlkbahar Yaz’ı için yine kendi ismini taşıyan bir koleksiyon hazırlamış ve markanın yeni koleksiyon reklamlarında yer almıştı.

Marka-ünlü bilinirliği araştırmasında giyim kategorisinde Buse Terim’i yüzde 9,7 ile Seranay Sarıkaya, Kerem Bursin - Mavi işbirliği takip ediyor. Yine Mavi’nin Kıvanç Tatlıtuğ reklamının hatırlanma oranı ise 5,5.  David Beckham ve H&M’in işbirliği ise 2,8 oranında hatırlandı.

En çok bankalar hatırlanıyor

Genel TV reklamlarında en çok hatırlanan marka-ünlü eşleşmesi banka reklamlarına ait. Kıvanç Tatlıtuğ, İlker Ayrık ve Seda Bakan’ın rol aldığı Akbank TV reklamı yüzde 21,4 ile en çok hatırlanan reklamlarda başı çekiyor. İkinciliği Cem Yılmaz’ın oynadığı İş Bankası reklamı, üçüncülüğü ise Beyazıt Öztürk ve Erdal Özyağcılar ile Denizbank TV reklamı alıyor. Tüketicilerin yüzde 76,6’sı, markaların reklamlarında ünlü isimlerin yer almasının reklamların başarılı olduğuna inanıyor. Her yüz tüketicinin 80’e yakını, ünlülerin yer aldığı reklamları daha başarılı buluyor. Ünlülerin yer aldığı reklamların tüketicide en çok “hatırlama”da etkisi yüksek. Ünlüler reklamı hatırlatıyor. Ünlü, reklamla markaya prestij ve farkedilme katarken, en az markaya duygusal bağ ve marka sadakati kurmada etkin rol oynuyor.

The Brand Age ve Akademetre’nin yaptığı Markalar ve Ünlüler araştırmasının sonuçları şöyle:

Giyim

Buse Terim – DeFacto: 13,8
Serenay Sarıkaya, Kerem Bursin – Mavi: 9,7
Kıvanç Tatlıtuğ – Mavi: 5,5
David Beckham- H&M: 2,8

Kişisel Bakım

Sinem Kobal – Garnier : 6,2
Meryem Uzerli – Elidor : 5,5
Adriana Lima – Veet : 2,8
Elçin Sangu - Elidor: 2,8
Fahriye Evcen – L’Oreal : 2,1

Temizlik Ürünleri

Berna Laçin – Fairy : 13,8
Pınar Altuğ – Persil : 8,3
Binnur Kaya – ABC : 2,1
Çağla Şikel – Vernel: 2,1

Beyaz /Kahvrengi eşya

Beren Saat, Kenan Doğulu – Arçelik : 11,7
Kenan İmirzalıoğlu – Vestel : 4,8
İlhan Şeşen – Bosch

Gıda

Esra Erol – Oba Makarna : 4,1
Emrah – McDonald’s : 2,8
Seda Sayan – Dominos : 2,8
Muazzez Abacı – Snickers : 2,1

Akaryakıt

Arda Turan – Opet : 29,0
Mustafa Sandal, Fuat Güner – BP : 18,6
Cem Yılmaz – Opet : 8,3

e-Ticaret

Gülben Ergen – hepsiburada.com : 12,4
Yasemin Allen – n11.com : 2,1
Sergen Yalçın – n11.com :2,1
Tolga Çevik – Hopi : 1,4

Finans

Cem Yılmaz – İş Bankası : 7,6
Kıvanç Tatlıtuğ, İlker Ayrık, Seda Bakan – Akbank : 6,9
Beyazıt Öztürk, Erdal Özyağcılar – Denizbank : 6,2
Mehmet Aslantuğ – Garanti Bankası : 3,4
Selma Ergeç – Finansbank : 2,1

İçecek

Özcan Deniz, Sıla – Coca Cola : 23,4
Kibariye – Uludağ Limonata : 11,7
Hadise – Sırma Maden Suyu : 8,3
Ceza – Didi : 6,9
Hayko Cepkin – Lipton Ice Tea : 2,8

Otomotiv ve Yan Sanayi

Erdal Beşikçioğlu – Fiat Egea : 13,8
Gupse Özay – Dacia
Barış Falay – Bridgestone : 3,4
Gülse Birsel – Subaru : 2,8

İnşaat ve Yapı

Ali Ağaoğlu, Sinan Çetin – Ağaoğlu İnşaat: 17,2
Ayşe Arman – Brandium Ataşehir: 0,7
Engin Günaydın – Vitra: 0,7

Telekomünikasyon

Cristiano Ronaldo Türk Telekom: 11
Beyazıt Öztürk Vodafone: 9,7
Sahan Gökbakar Turkcell: 2,8
Cengiz Bozkurt Türk Telekom: %2,1
Erdem Yener Avea: 2,1

Havayolu

Kobe Bryant, Lionel Messi – THY: 15,2
Milli Takım Futbolcuları – THY: 2,1
Kevin Costner – THY: 1,4
Ben Affleck – THY: 1,4

Hipermarket

Seda Sayan – Şok: 12,4
Gülben Ergen – Şok: 8,3
İlker Aksum – Migros: 2,1
Tamer Karadağlı – Migros: 1,4
Ankaralı Turgut – A101: 1,4

Elektronik

Metin Şentürk – Media Markt: 2,8
Emre Karayel- Media Markt: 2,1
Salih Kalyon – Bimeks: %2,1

Tatil

Burcu Esmersoy – ETS Tur: 22,8
Erik Murphy – Tatil Sepeti: 0,7

Genel televizyon reklamlarında marka-ünlü eşleşmesi

Kıvanç Tatlıtuğ, İlker Ayrık, Seda Bakan – Akbank: 21,4
Cem Yılmaz – İş Bankası: 19,3
Beyazıt Öztürk, Erdal Özyağcılar – Denizbank: 15,2
Arda Turan – Opet: 6,2
Mustafa Sandal – BP: 2,8

Kaynak: Brand Age Dergisi

Önceki ve Sonraki
Haberler
istanbul psikolog psikolog