YAŞAM - HABER

2025'te dünyanın en değerli 10 lüks markası

Marka değeri değerlendirme ajansı Brand Finance her yıl dünya çapında 6.000'den fazla marka üzerinde pazar araştırması yürütüyor. Şirket, marka değerini; marka gücü, tüketici sadakati, kurumsal finansal performans, şirket piyasa değeri ve yatırım karları vb. üzerinden değerlendiriyor ve bunu dünyanın en değerli 10 lüks ürününü belirlemek için bir puanlama standardı olarak kullanıyor. İşte bu araştırmaya göre 2025 yılının en değerli 10 lüks markası…

profil
BT Ekip
17.07.2025
2025'te dünyanın en değerli 10 lüks markası

Brand Finance tarafından yayınlanan 2025'in en değerli lüks ve premium markalarına göre Porsche, 41.1 milyar dolar marka değeriyle zirvede yer almaya devam ediyor. Porsche, marka değerlendirmesinde 10 üzerinden 9.3 gibi yüksek bir puan aldı. Bu da Porsche'nin satışlara değil değere odaklanma konusundaki uzun süredir devam eden marka stratejisiyle tutarlılık gösteriyor.


Porsche’nin hemen ardından, marka değeri %45 artışla 37.9 milyar dolara ulaşan ve en hızlı büyüyen lüks marka olan yüzyıllık Fransız moda markası Chanel geliyor.


Üçüncü sırada, 32.9 milyar dolarlık marka değeriyle Fransız lüks markası Louis Vuitton (LV) yer alıyor.


19.9 milyar dolarlık marka değeriyle Hermès, küresel çapta dördüncü en değerli lüks ve premium marka olmayı sürdürüyor ve 2024'ten itibaren ilk 10'daki yerini koruyan sadece iki markadan biri olmayı başarıyor.


Beşinci sıra, Brand Finance'in yaklaşık 18.8 milyar dolar değerinde olduğunu tahmin ettiği, listedeki tek saat markası olan İsviçre saat markası Rolex bulunuyor. Rolex, çok sayıda üst düzey tüketicinin dikkatini çekerek ve ikinci el pazarında iyi performans göstererek istikrarlı bir yatırım hedefi olarak görülüyor.


Dior ise yüzde 18 artışla 7.3 milyar dolara ulaşan marka değeriyle listedeki altıncı sıraya yerleşti.


Geçen yıl sekizinci sırada yer alan mücevher markası Cartier, bu yıl yedinci sıraya yükseldi ve marka değerinde %15'lik bir artışla 15.7 milyar dolara ulaştı. Ana şirketi Richemont'un hisseleri son beş yılda %130 arttı ve son piyasa değeri 82.1 milyar İsviçre frangı oldu. 


Ferrari, 14.4 milyar dolara çıkardığı marka değerini %36 artırarak listede geçen yıla göre bir basamak yükseldi ve sekizinci sıraya yerleşti. Böylece sıralamada en hızlı büyüyen dördüncü marka, küresel olarak ise en değerli 11. otomobil markası oldu.


Marka değerinde yüzde 24'lük düşüşle 11.4 milyar dolarla geçen seneye göre listede dört sıra gerileyerek dokuzunculuğa yerleşen Gucci, buna rağmen dünyanın en değerli 10 lüks ve premium markası arasında yer almaya devam ediyor.


En eski Fransız parfüm, kozmetik ve cilt bakımı markası olan Guerlain, bu yıl dünyanın en değerli 10 lüks markası listesine girmeyi başardı. Brand Finance, Guerlain’in marka değerini 7.7 milyar dolar olarak belirledi ve bu değer 2025'te %23 artarak onu en hızlı büyüyen lüks markalardan biri haline getirecek. 


Önceki ve Sonraki
Haberler