Basketbol için yaratılan, sokak giyiminin öncüleri tarafından benimsenen, her nesil tarafından çok sevilen Adidas Superstar, spordan kültüre bir yolculuk yapan orijinal ikondur.
Bu yılın başlarında ‘The Original’ kampanyasını başlatan Adidas, yeni kampanyasında Superstar'ın öncü etkisine ışık tutuyor.
İkonik siluetin kültürel alanları aşma mirasından ilham alan ' Superstar: The Original' kampanyası, canlı bir sahneyi fon olarak kullanıyor. Hem orijinal Superstar renk düzenine hem de sadeleştirilmiş ikonikliğine çarpıcı bir övgü sunan sahne; kahramanlardan oluşan bir kadronun ‘orijinal ikon’ olmanın cazibesini sergilediği dramatik, yüksek kontrastlı siyah beyaz bir ton yakalıyor.
Rüya gibi estetiğiyle moda ve müzik imgelerini devrim niteliğinde değiştiren vizyon sahibi fotoğrafçı ve film yapımcısı Thibaut Grevet'nin yönettiği kampanya, özgün bir ikon olmanın ne anlama geldiğini örnekleyen, kendi alanlarını yenilik ve özgünlükle tanımlayan, benzeri görülmemiş bir kültür öncüleri kadrosunu bir araya getiriyor.
Efsanevi aktör Samuel L. Jackson, nesiller boyu süren kültürel yenilikleri kapsayan bir anlatıya özgün sesini katarak filmi seslendiriyor. Kampanyada, nesiller boyu özgün seslerden oluşan bir kadro yer alıyor: Samuel L. Jackson’ın yanı sıra çok ödüllü söz yazarı ve yapımcı Missy Elliott, kaykay efsanesi Mark Gonzales, NBA yıldızı Anthony Edwards, Memphis'in multi-platin ödüllü yıldızı GloRilla, Amerikalı şarkıcı ve söz yazarı Teezo Touchdown, küresel müzik ikonu JENNIE ve sınırları zorlayan model ve oyuncu Gabbriette.
Adidas Originals Pazarlama Başkan Yardımcısı Annie Barrett, "Superstar her zaman sadece bir spor ayakkabıdan daha fazlasıydı; özgünlüğün bir sembolü ve kültürel değişim için bir kıvılcımdı" deyip ekliyor: "Sokak köşelerinden küresel sahnelere, liderlik etmek için izin beklemeyenler tarafından giyildi. Bu kampanya geriye bakmakla ilgili değil; özür dilemeden bir sonraki adımı inşa eden yeni nesil Originals'ı öne çıkarmakla ilgili."
Kampanya iki bölümden oluşuyor. İlk olarak, Samuel L. Jackson'ın zamanın testinden geçen, insan başarısının kalıcı anıtlarını ele aldığı ve bu kadim yapılarla Superstar'ın kalıcı kültürel etkisi arasında bir paralellik kurduğu güçlü bir fragman olan ‘Piramitler’ yer alıyor.
İkinci bölüm, yedi kültür ikonunun tamamını tek ve güçlü bir ifadeyle bir araya getiren kahraman filmi ‘Saatler’den oluşuyor.
Tüm bunların merkezinde, ikonik Firebird Eşofman Takımı'nın yanı sıra iki klasik renk seçeneğiyle geri dönen Superstar yer alıyor. Dil ve yaka kısmındaki geliştirilmiş dolgusuyla Superstar, 90'ların sonlarında etkili bir yaratıcı ifade dönemini tanımlayarak, kültürel sınırları zorlayan sanatçılar, müzisyenler ve kaykaycılar için tercih edilen ayakkabı haline geldi. Bu silueti tamamlayan Firebird Eşofman Takımı, 1967'den beri kültürel ilgi odağında olmaya devam ediyor ve dünya çapında stil öncüleri ve müzisyenler tarafından benimseniyor.