MODA - TASARIMCILAR

Kim Kardashian'ın markası Skims’in değeri ikiye katlanarak 3.2 milyar dolara ulaştı

Reality show yıldızı olarak başladığı kariyerine başarılı bir iş kadını olarak devam eden Kim Kardashian’ın iç giyim markası Skims, yaklaşık dokuz ayda değerini ikiye katlamayı başardı. 2020 Nisan ayında 1.6 milyar dolar olan şirket değeri, yeni yatırımcıların da katılmasıyla 3.2 milyar dolara çıktı

Kim Kardashian'ın markası Skims’in değeri ikiye katlanarak 3.2 milyar dolara ulaştı

Kim Kardashian’ın iç giyim markası Skims’in değeri; yatırımcıların gelişmekte olan markalara para akıtmasıyla, dokuz ay öncesine göre ikiye katlanarak 3.2 milyar dolara çıktı. Skims’in mevcut yatırımcıları Imaginary Ventures, Alliance Consumer Growth ve Thrive Capital’e son dönemde yatırım şirketi D1 Capital Partners da katıldı. Skims’in Nisan ayında 1.6 milyar dolar olan değeri son dönemde ikiye katlanarak 3.2 milyar dolara çıktı.

Tüm bu yatırımlara rağmen Kardashian ve Skims’in CEO’su olan iş ortağı Jens Grede; kontrol hisselerini ellerinde tutmaya devam ediyor. Markayı dünya çapındaki takipçilerine tanıtan, tasarım ve pazarlamaya yardımcı olan Kardashian, hala şirketin en büyük bireysel hissedarı. Grede, halka arz konusunda yakın zamanda bir planlarının olmadığını, ancak bunun bir noktada dikkate alınabileceğini söyledi.

Kardashian’ın markası geçen yıl satışlarını yüzde 90 artırdı. 2021’de markanın toplam satıştan elde ettiği gelirin 400 milyon dolara ulaştığı tahmin ediliyor.

Kim Kardashian, Skims ile gözünü yurt dışına da dikti. Grede’ye göre şirket, ürünleri ABD dışına da göndermek için altyapı inşasına devam ediyor. Neredeyse tüm satışlar markanın web sitesi üzerinden yapılıyor ve geri kalanın çoğu Nordstrom aracılığıyla satılıyor. Yöneticiler ayrıca İngiltere’de Selfridges, Çin’de Lane Crawford, Avustralya’da David Jones ve Orta Doğu’da Ounass gibi perakendeciler aracılığıyla uluslararası pazarı da test ediyor.

Skims, pazar payını artırmak ve tüketicinin ilgisini çekmek için çeşitli iş birliklerine de imza atıyor. Geçtiğimiz Ekim ayında LVMH’ye ait İtalyan moda evi Fendi ile bir koleksiyon çıkartan marka; 395 dolarlık mayo ve 4.200 dolarlık deri elbise gibi ürünler sattı. Jens Grede’ye göre, bu ürünlere olan talebin çoğu ABD dışından geldi.

4 Şubat’ta Pekin’de başlayacak Kış Olimpiyatları ise Skims’in dünya sahnesinde daha fazla dikkat çekmek için büyük öneme sahip. Geçen yıl Tokyo’daki Yaz Oyunları’nda Amerikalı oyuncuları giydiren marka; kış olimpiyatlarında da Amerikalı sporculara ev kıyafetleri ve iç çamaşırları giydirecek.

Önceki ve Sonraki
Haberler
istanbul psikolog psikolog