H&M, merakla beklenen H&M Glenn Martens koleksiyonunu duyurdu.
Belçikalı moda tasarımcısı, çağdaş modanın yönünü belirliyor ve bu yeni iş birliği, geniş bir müşteri kitlesine Martens’in imza tasarımlarıyla birlikte daha önce hiç görülmemiş tasarımlara ulaşma fırsatı sunuyor.
Martens’in çalışmaları uzun süredir modanın sınırlarını zorluyor ve H&M ile yaptığı bu iş birliği, onun modayı geniş kitleler için erişilebilir kılma ilgisini ortaya koyuyor.
İlk kez tanıtılan koleksiyon; kadın ve erkek giyimi, unisex parçalar ve aksesuarları bir araya getiren çeşitli ve çok yönlü bir ürün yelpazesinden oluşuyor.
Koleksiyon, giysi kalıplarını yeni ve beklenmedik formlara dönüştürüyor. Derinlemesine yürütülen araştırma sürecinde Martens, H&M’in arşivini inceledi; en çok satan tişörtlerden vazgeçilmez kareli gömleklere, bomber ceketlere ve jeanlere kadar geniş bir yelpazeyi kapsayan tüketicilerin çok sevdiği temel parçaları seçti.
Her biri, göz yanılsamaları ve kişiselleştirme unsurlarıyla oynayan, olağanüstü şekilde yeniden tasarlanmış birer parça olarak hayata geçiriliyor. Pek çok parça, folyo ve tel gibi yeniden şekillendirme teknikleri kullanılarak heykelsi formlar yaratıldığı için, kullanıcı tarafından dönüştürülebilir özellik taşıyor.
Koleksiyon aynı zamanda Martens’in tasarımcı olarak yolculuğuna ve Y/Project için yaptığı ikonik çalışmalarına da bir övgü niteliği taşıyor; koleksiyondaki çeşitli parçalar -çizmeden desenlere kadar- önemli arşiv tasarımlarına gönderme yapıyor.
Glenn Martens, “Bu koleksiyonu, her biri birden fazla amaca ve kişiliğe sahip büyük bir giysi ailesi olarak görüyorum: İnsanlar gibi her gün gelişir ve değişirler. Ben her zaman gerçekten içinde yaşadığımız kıyafetlerle ilgilenirim; arketipler ve gardırobun klasik parçaları fikri, H&M ile gerçekleştirdiğimiz bu çok özel ve keyifli projenin başlangıç noktası oldu.”
Ann-Sofie Johansson ise şunları söyledi: “Bence bu, şimdiye kadar yaptığımız en yaratıcı iş birliklerinden biri. Glenn gerçekten büyük bir yetenek ve radikal bir düşünür; bu tasarımlar, arketiplerle ve her gün giyinmenin özüne dair kavramlarla oynayan olağanüstü parçalar. Kampanya ise çok özel ve şimdiden ikonik hâle geldi.”
Martens’in çalışmalarında mizah merkezi bir unsur olup koleksiyon ve kampanya da zekâ ve kendini ifade etmeyi ön plana çıkarıyor. Kampanya için Martens, bir aile portresine farklı bir bakış sunuyor; ikonik oyuncular Joanna Lumley ve Richard E. Grant ile birlikte çeşitli heyecan verici yeni yüzleri bir araya getiriyor. Seçilen oyuncu kadrosu, Martens’in İngiliz mizahına olan hayranlığına ve koleksiyon boyunca yer alan çeşitli Birleşik Krallık öğelerine atıfta bulunuyor. Kampanya ve koleksiyon, önümüzdeki dönemde Londra’da düzenlenecek bir etkinlikte kutlanacak; detaylar kısa süre içinde duyurulacak.
H&M Glenn Martens koleksiyonu, 30 Ekim itibarıyla dünya genelinde seçili mağazalarda, Türkiye’de ise H&M İstinye Park mağazası ve hm.com’da satışa sunulacak.