EN ÇOK
OKUNAN
MODA - TASARIMCILAR

Bulgari'nin yılanına Refik Anadol dokunuşu, partisine Serenay Sarıkaya imzası

İtalyan markası Bulgari; ikonik Serpenti Koleksiyonu’nu kutlamak için ödüllü yeni medya sanatçısı ve yönetmen Refik Anadol ile bir iş birliği gerçekleştirdi. Bu iş birliği kapsamında Anadol, ikonik yılan simgesinden yola çıkarak, metamorfoz kavramından ilham alan bir eser yarattı. Global Bulgari marka elçisi Chiara Ferragni'nin ev sahipliği yaptığı partiye ise; Bulgari Türkiye marka elçisi Serenay Sarıkaya’nın yanı sıra dünyanın dört bir yanından ünlü isim katıldı.

profil
BT Ekip
07.10.2021
Bulgari'nin yılanına Refik Anadol dokunuşu, partisine Serenay Sarıkaya imzası

Dönüşümün ve durdurulamaz evrimin zamansız bir sembolü olan Bulgari yılanı, dünyaya yeniden doğuş ve güzellik mesajı göndermek için yeni ve büyüleyici bir metamorfoza uğradı. Refik Anadol, üç boyutlu bir yapay zeka heykeli tasarlayarak Bulgari'nin Serpenti simgesinin bitmeyen metamorfozunu kutladı. Serpenti Metamorfosi, doğanın güzelliğini makine öğrenimi algoritmalarından elde edilen datanın ayrıntılı incelenmesi ve dönüştürülmesi aracılığıyla gerçekleşti ve datayı sıra dışı bir deneyim haline getirdi.


Bulgari Serpenti Koleksiyonu’nun yaratıcı ilham kaynağı olan yılanın sembolik gücünü vurgulamak için Refik Anadol Studio, 120 binden fazla yılan görüntüsü üzerinde eğitilmiş bir makine öğrenimi algoritmasını kullanarak özel bir sanat eseri geliştirdi. Bunun sonucunda sonsuz yaşamın efsanevi işaretinin büyüleyici dijital simgesi ortaya çıktı. Bu eşsiz veri heykeli, estetik ve ruhsal gücünü Bulgari'nin tarihinde yılanın sahip olduğu ikonik rolün birleşimiyle ve metamorfoz, yeniden icat alanındaki muazzam potansiyeliyle ortaya çıkarıyor.

Bulgari Group CEO'su Jean-Christophe Babin, proje ile ilgili şunları söylüyor: “Metamorfoz, hem Refik’in, hem de Bulgari DNA'sının bir parçası. Aynı doğa fikrini paylaşıyoruz: Renkli, canlı ve zengin. İkimiz de değişim ve yeniden doğuş sürecinde zaman ve mekan içinde gelişen güzelliği arıyoruz. Bulgari'nin en ikonik sembollerinden biri olan Serpenti’nin kutlanması için Refik Anadol gibi vizyoner bir sanatçıyla iş birliği yapmaktan onur duyuyoruz.”

Refik Anadol ise dahil olduğu projeye dair; "Metamorfoz kavramı benim için gerçekten ilham verici, çünkü makine zekası doğanın renklerini, desenlerini ve şekillerini alıp sadece zihninde var olan yeni formlara dönüştürme kapasitesine sahip. Makineyi iş birlikçi olarak kabul etmem görünmezi görünür yapmamı sağlıyor. Metamorfoz, bizi çevreleyen dünyadaki evrim, büyüme ve hassasiyet fikirlerini temsil etmek için gerçekten mükemmel bir sembol. Bu hassasiyet Bulgari'nin yaptığı her şeyde yansımasını buluyor, bu yüzden sanat eserlerimizin ve Bulgari mücevherlerinin yaratılmasındaki işçiliğin, bu metamorfoz hassasiyeti ile çok fazla benzerlik içerdiğini görüyorum" diyor.

Çok duyusal ve daha da çok yönlü bir deneyim sunmak için Bulgari ve Refik Anadol, parfüm tasarımında uzmanlaşmış bir şirket olan Firmenich ve dünyanın en popüler usta parfümcülerinden Sophie Labbe ile Rainforest Serpenti'ye hayat vermek için bir iş birliği gerçekleştirdi.

Yapay zeka kullanılarak geliştirilen koku, interaktif serginin bir parçası olarak enstalasyon alanlarında kendini hissettirecek. İnsan duyarlılığı ve teknoloji arasında muhteşem bir iş birliği olan bu koku koyu yeşil, toprak ve odunsu notalar ve ferahlatıcı kakule dokunuşu ile yağmur ormanlarının yemyeşil gür atmosferini yaşatıyor.

Serpenti dünyasının keşfi, Serpenti sembolüne adanmış dijital bir alan olan Serpenti Bulgari Hub ile devam ediyor. https://bulgari-hub.bulgari.com/en sitesinde, koleksiyonun 40'lı yıllara dayanan ilk tasarımlarından başlayarak, ünlü koleksiyonun en son eserlerini içeren platform, Serpenti'nin mücevher, saat ve aksesuar koleksiyonlarının ardında gizli sonsuz metamorfozu ortaya çıkartan özel içerikler sunuyor. Eylül başından itibaren bu web sayfası, Refik Anadol'un Metamorfoz projesine adanmış olup, Milano'nun 2021 Tasarım Haftası ile ilgili bir bölümle zenginleştirilecek.


Bvlgari Group CEO’su Jean-Christophe Babin ve Global Bvlgari marka elçisi Chiara Ferragni’nin Duomo Meydanı’nda açılış kurdelesini kestiği töreni Terazza Duomo 21’de özel bir parti izledi. Partiye; Bvlgari Türkiye marka elçisi Serenay Sarıkaya’nın yanı sıra dünyanın dört bir yanından ünlü isimler de katıldı. Yapay Zeka tasarımı, Refik Anadol imzasını taşıyan üç boyutlu Serpenti Metamorphosis enstalasyonu 31 Ekim’e kadar, Milano’nun kalbi, her yıl binlerce şehir sakini ve ziyaretçinin buluşma noktası Duomo Meydanı’nda ziyarete açık olacak ve İtalyan moda başkentinden başlayıp dünyanın diğer şehirlerine doğru yola çıkacak. 

Enstalasyonu ziyaret için https://events-bulgari.force.com/s/?language=en_US linkinden ya da QR kod üzerinden kayıt oluşturulabiliyor. Serpenti’ye adanan bu hikayeyi tamamlayan ve Via Montenapoleone Bulgari mağazasında konumlandırılan bir başka sergi ise, 4-30 Ekim tarihleri arasında ziyaret edilebilecek ve 40’lı yıllardan 60’lı yıllara uzanan en ikonik Serpenti tasarımlarını ziyaretçilere sunacak.


Önceki ve Sonraki
Haberler