Türkiye'de ayakkabı ve deri sektörünün geleceğinin belirlenmesinde rol oynayacak, yetenekli genç tasarımcıların arttırılması ve yeni tasarımcıların sektöre kazandırılması amacıyla düzenlenen 4. Ayakkabı Tasarım Yarışması, Kadın ve Erkek Ayakkabı kategorilerinde genç yarışmacıları buluşturuyor. 15 Aralık’ta başvuruların sona erdiği 4. Ayakkabı Tasarım Yarışması’nın Kreatif Direktörlüğünü Gamze Saraçoğlu üstleniyor.
Saraçoğlu ve İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, yarışmanın sektöre katkılarını anlattı…
Ayakkabı Tasarım Yarışması’nı; Türk ayakkabı sektörünün yaratıcı gücünün yükselmesi, özgün tasarımlar yaratma ve satma isteklerinin güçlendirilmesi, yetenekli gençlerimizin ve özgün tasarımların teşvik edilmesi ve yeni tasarımcıların sektöre hızla kazandırılması amacıyla düzenliyoruz. İhracatta öne çıkmak ve ürünlerde katma değer yaratmak için özgün tasarımlara sahip olmak zorundayız. Tasarım yarışmamız sayesinde ortaya çıkan ürünlerin; sektörümüzü bir adım daha öne çıkarmasını amaçlıyoruz. Aynı zamanda tasarımcılarımızın da bilinirliğini artırarak istihdamlarına katkı sağlamayı hedefliyoruz.
Genç tasarımcılarımızın birbirinden başarılı ve özgün tasarımlarıyla karşılaştık. Yarışma sonrası ayakkabı sektöründe gördüğümüz trend tasarımlar ortaya çıktı. Yarışmamız oldukça yetenekli birçok tasarımcıyı da sektörümüze kazandırdı. Balmain Sneaker Baş Tasarımcısı Safa Şahin örneğinde olduğu gibi, tasarımcılarımız çok ünlü uluslararası markalarda istihdam edildi. Bu durum bizleri çok mutlu ediyor ve tasarım yarışmamızın sağladığı katkıya olan inancımız artıyor.
Yarışmamızı erkek ve kadın ayakkabısı olmak üzere iki ayrı kategoride organize ediyoruz. Kadın ayakkabısı ve erkek ayakkabısı kategorilerine bugüne kadar birbirine yakın sayılarda başvuru aldık, yarışmacıların başvurulara olan ilgisinde özellikle kadın ya da erkek eğilimi gözlemlemedik.
Sektörümüzü, ihracatımızı ve Türkiye markamızı daha da ileriye taşıyacak gençlerimizin yaratıcılığına güvenimiz tam. Zaten bu yarışmayı da onlara olan inancımızdan ve vizyonlarını, yaratıcılıklarını filizlendirmek amacıyla düzenliyoruz. Moda sektörünün büyümesi, yeni markaların oluşumu, yeni girişimlerin desteklenmesiyle birlikte sektörün her daim yeni tasarımcılara ihtiyacı doğuyor.
Pandemi ile değişen ihtiyaçlar dünyadaki tüm trendleri farklı bir noktaya taşıdı. Tüketiciler için en büyük trend, doğa dostu ürünler haline geldi. Bu doğrultuda sürdürülebilir ürünlere olan talep ve hassasiyet sürekli artıyor. Bu yeni dönemde sürdürülebilirlik konusu tüm tasarımcıların ana gündeminde yer almış durumda. Bu kapsamda tasarımcıların sürdürülebilirlik konusunda oldukça duyarlı olduğunu ve bu yönde çalışmalar yaptıklarını gözlemliyoruz.
Her ne kadar bazı yarışmacılarımız güncel modayı takip etse de, zamanının ötesinde koleksiyonlara ışık tutan inovatif çalışmalarla da karşılaştık. Yarışmacılarımızın odaklandığı esas nokta sezonda trend olabilecek özgün tasarımlar ortaya çıkarmak. Burada gençlerimizin yaratıcılığı ve özgünlüğü de büyük önem taşıyor.
Jürilerimiz ürünlerin inovatif, estetik olmasının yanı sıra üretilebilirliği, uygulanabilirliği ve işlevselliğine dikkat ediyor. Ayrıca katılan her proje için ‘özgünlük’, ‘daha önce herhangi bir yarışmada ödül almamış olması’ ve ‘halihazırda tasarımı yapılmış, üretilmiş ve satışa sunulmamış olması’ şartımız da var. Bu çerçevede; tasarımlar jürilerimiz tarafından titizlikle değerlendiriliyor.