İlki bir yıl önce Milano da Via Montenapoleone’de müşterilerle buluşan yeni Balmain butik konsepti için, Balmain Kreatif Direktörü Oliver Rousteing’in yönlendirmesi ile, Studio AMV mimarları modaevinin Parizyen köklerine odaklandı.
Studio AMV’den Anna Philippou tasarım süreci ile ilgili olarak, ‘’Oliver Rousteing, yeni butik konseptiyle Paris’i dünyanın her köşesine taşımayı, dünyanın neresinde olursa olsun tüm Balmain butiklerine gelecek olan ziyaretçilere Paris’in atmosferini hissettirmeyi istediğini belirtti. Ama bunu yaparken de tüm varolan klişelerden kaçınmaya özen gösterdik’’ dedi.
Klasik Parizyen “Hôtel Particulier”
Studio AMV ile yeni mağaza konseptini belirlemek için yaptıkları ilk toplantılarda, klasik parizyen yerleşik mimarisinden bağımsız bir şekilde ilerlemek konusunda uzlaştıklarını söyleyen Rousteing bu süreci şöyle özetliyor, “Parizyen mimarinin önemli ögelerinden Hôtel Particulier’in kodlarını on elemente ayırdık ve her birini Balmain’in imza sembollerinden biriyle ilişkilendirdik. Balmain deneyiminin odağında deneyim, mahremiyet ve keşif olmasını istediğimden, alanı birbirine geçişi olan, bağımsız odalar halinde tasarladık. Bu alanların her biri kütüphane, bahçe, yatak odası gibi farklı yaşam alanlarından ilham alarak hazırlandı ve her özel alan bir Balmain koleksiyonuna adandı”.