EN ÇOK
OKUNAN
İYİ HİSSET - FITNESS

Sporda gelişimin durmasına neden olan 4 önemli faktör

Spor yaparken çoğumuzun hedefleri vardır. Ancak bu hedeflere ulaşırken zaman zaman plato evresi dediğimiz duraklama dönemlerine girilebilir. Kişisel Antrenör Cem Sarpay; plato evresinde olup olmadığınızı nasıl anlayacağınızı ve bu evreyi doğru şekilde değerlendirmek için izlemeniz gereken yolları anlattı

Sporda gelişimin durmasına neden olan 4 önemli faktör

Günlük yaşam şartlarımıza uygun bir spor programı; gün, süre ve içerik olarak bize çok uygun olduğunda bir süre sonra kendi içinde bir konfor alanı yaratır ve her konfor alanı gibi bu durum da gelişimi yavaşlatır. İstikrarlı olmak iyidir ancak bir program aylarca güncellenmediyse, artık değişiklik yapılıp güncellendiğinde vücudunuz mutlaka bu duruma tepki verecektir. Aynı programın bir aydan az yapılması ve üç aydan uzun süre güncellenmemesi genel olarak sonuçları olumsuz etkiler.


İlk günler antrenman sonrası koltuğunuzdan zor kalkar halde iken bugün artık spordan sonra sanki antrenman yapmamış gibi hissediyorsanız, büyük ihtimalle antrenman veriminiz artık çok azalmıştır ya da tamamen form koruma moduna girmişsinizdir. Form korumak güzeldir ancak ulaşmak istediğiniz bir hedef varsa ve hedefinize varmadıysanız, bu nokta artık bir değişiklik yapmanız gerektiğini gösterir.


Beslenme programları, kilo almak ve vermek isteyenler için çok önemlidir. İnsan vücudu beslenme değişikliklerine çok hızlı adapte olduğu için de beslenme programlarının sıklıkla güncellenmesi gerekir. Yapılan en yaygın hata, hızlı sonuç alınan bir yöntemi sadık bir şekilde tekrarlamaktır. Sonuçlar değişebilir ve kişiler aynı verimi alamadıklarında hayal kırıklığına uğrayıp motivasyon kaybedebilirler. Bu sebeple beslenme, haftalık değerlendirilmesi gereken bir durumdur ve birçok değişimin önünü açabilir.


Egzersiz programları güncellenirken değişen tüm şartlar, yeni program için değerlendirilmelidir. Dinlenme konusu da aynı beslenme ve antrenman gibi değerlendirilip güncellenmeli ya da sabit olan şartlara göre diğer faktörler değiştirilmelidir. Mesela bu ay çok sık fazla mesaiye kalacaksanız ya da ev işleriniz çok fazlaysa ya da dinlenmek için fazlası vaktiniz varsa; uyku dahil tüm verilere göre egzersiz programınızı güncellediğinizde çok daha fazla verim alabilirsiniz. Çoğu kişi aynı programın artık etkisiz olduğunu düşünürken, o sırada hayatlarında olan değişiklikleri değerlendirmez. Siz de dinlenme süre ve şartlarınız değiştiyse, lütfen bu yeni duruma göre programınızı güncellemeyi deneyin.


Önceki ve Sonraki
Haberler