İYİ HİSSET - BESLENME Kurban Bayramı için sağlıklı beslenme tüyoları Kurban Bayramı'nı sağlıklı geçirmek istiyorsak et tüketimi konusunda bazı noktalara dikkat etmemiz gerekmektedir. Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur, sağlıklı bir bayram geçirmek için önerilerini yazdı. 47 PAYLAŞIM
profil
Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur
14.09.2016
Banner

Bayramlar beslenme düzenimizin değiştiği dönemlerdir. Kurban bayramında şeker bayramındaki şekerli gıdaların alımı dışında özellikle et tüketimimiz artıyor. Bu dönemde tansiyon, şeker yükselmesi, mide problemleri, kabızlık, reflü, sindirim güçlüğü, kalp çarpıntıları gibi problemlerle karşı karşıya kalmamak için beslenmenizde tedbirler almalısınız.  Diyet yapıyorsanız da diyetinize küçük bir mola verin çünkü tatilde, bayramda kilo vermeye çalışmak doğru bir hedef değildir. Önemli olan kilo almadan dönmektir.

 Bayram için öneriler;

  1. Güne hafif bir kahvaltıyla başlanılmalıdır ve öğün atlamamalısınız.
  2. Size verilen ikramlardan küçük miktarlarda tüketin. Şekerlemeler ve tatlılardan mümkün olduğunca uzak durun. Tercihlerinizde sütlü veya meyveli tatlı olsun.
  3. Kebap, kuzu şiş, pirzola gibi etleri yavaş ve düşük ısıda pişirin. Mutlaka yanında  salata veya bol çiğ sebze tüketin.
  4. Günlük 2 – 2,5 litre su içmeye özen gösterin.
  5. Etleri mutlaka az miktarda tahıllarla (kinoa, bulgur, esmer pirinç) ve bol taze sebze ile yemeğe özen gösterin. Ayrıca etin içindeki demirin emilimi için yanında C vitamini tüketimi de önemlidir.
  6. Kalp sağlığınız ve kanserden korunmak için haftada 2 kereden fazla kırmızı et tüketmemeye özen gösteriniz.

Eğer o gün gereğinden fazla yediyseniz kendinizi mutsuz hissetmeyin, afiyet olsun. Çözüm olarak o gün hareketinizi artırıp ortalama 30 dk yürüyüş yapın.

Kurban Bayramında En Önemli Konumuz Et;

Kurban bayramını sağlıklı geçirmek istiyorsak et tüketimi konusunda bazı noktalara dikkat etmemiz gerekmektedir;

-Kurbanlığınızın sakatat kısımları kolesterol ve doymuş yağdan zengin olduğu için tüketiminde dikkatli olun.

-Kurban eti kesildikten hemen sonra tüketilmemelidir. 1 gün et bekletilmeli çünkü kesimden hemen sonra lezzetsiz, sert ve sindirimi zor olur.

-Et ve et ürünleri proteinden zengin olduğu için çabuk bozulurlar ve bu nedende saklama koşulları çok önemlidir. Buzdolabında maksimum 2-3 gün, buzlukta -2 derecede 1 hafta, derin dondurucuda -32 derece 3 ay kadar saklanabilir.

-Etlerin hazırlama esnasında çözdürüleceği sırada buzdolabında veya mikrodalga fırında veya soğuk su altında çözdürülmelidir. Dışarıda bekletilerek veya kalorifer üzerinde çözdürülme işlemi besin zehirlenmelerine yol açabilir.

-  Etler ve diğer besin grupları farklı kesme tahtaları ve farklı bıçaklar kullanılarak hazırlanmalı ki besin zehirlenmelerini engellemeye yardımcı olalım.

-Etlerin pişirilmesinde ızgara, haşlama, fırında veya kendi yağıyla tencerede pişirilmelidir. Kızartma ve kavurma sağlık risklerini artırır. Mangalda et yaparken de vitamin kaybını en aza indirmek, dumanın içindeki zehirli maddelerin etin içine geçmesini engellemek ve etin ateşle birlikte çok pişmesinden doğacak kanserojen maddeleri aza indirmek için etle ateş arasında 15 cm bulunması gerekmektedir.

Önceki ve Sonraki