YAŞAM - HABER

Nestlé Purina PetCare Canımız Sokakta Bootcamp fikir maratonunda yaratıcı fikirler birbiriyle yarıştı

Nestlé Purina PetCare, toplumsal fayda odaklı, global sosyal inovasyon platformu olan Impact Hub İstanbul iş birliğiyle hayata geçirdiği “Canımız Sokakta” projesiyle sokak hayvanlarının sorunlarına uzun vadede çözüm bulmayı amaçlıyor. Girişimciler, akademisyenler, veteriner hekimler, barınma merkezi kurucuları, gönüllüler gibi birçok farklı paydaşın katıldığı, sokak hayvanlarının sorunlarını ve çözüm yollarını ele alan “Canımız Sokakta” projesinin yeni ayağında “Bootcamp” isimli bir fikir maratonu düzenlendi.

profil
BT Ekip
23.09.2020
Nestlé Purina PetCare Canımız Sokakta Bootcamp fikir maratonunda yaratıcı fikirler birbiriyle yarıştı

Sokak hayvanlarının beslenme, barınma ve sahiplenme konularında hayat kalitesini arttırmaya yönelik bütüncül adımlar atılmasını sağlama amacı taşıyan etkinlik, 11-12-13 Eylül tarihlerinde online oturumlarla gerçekleşti. Impact Hub İstanbul Kurucu Ortağı Ayşe Sabuncu, Nestlé Türkiye Kurumsal İletişim ve Pazarlama Direktörü Zeynep Sungu, FutureBright Group Kurucu Ortağı Akan Abdula ve Marketyo CEO’su ve Patiliyo & Ortakakıl Kurucu Ortağı Özer Fırat’ın konuşmacı olarak katıldığı Bootcamp’te, radyo programcısı Nihat Sırdar da yer aldı. 


Katılımcıların ihtiyaçlarına özel seanslardan oluşan eğitimler, seminerler, ilham verici ve eğlenceli aktivitelerin yer aldığı Bootcamp’te, yaratıcı fikirlere sahip ekipler yarıştı. 3 gün süren fikir maratonunda verilen eğitimlerde alanında uzman mentörler, fikirlerini geliştirmede katılımcılara destek oldu. Etkinlikte endüstriyel tasarımcılardan Uludağ Üniversitesi Veterinerlik Fakültesi öğrencilerine, mühendislerden girişimcilere kadar pek çok kesimden hayvanseverin oluşturduğu ekipler, proje fikirlerini sundu. Başvuran ekipler arasından uzman jürinin belirlediği 20 ekip Bootcamp’a katılmaya hak kazanırken; Bootcamp’in sonunda jüri tarafından en yaratıcı proje fikirleri seçildi. Seçilen projeler, önümüzdeki dönemde Impact Hub Istanbul desteği ile somut, ölçeklenebilir ve sürdürülebilir iş modellerine dönüştürülerek Nestlé Purina PetCare ile iş birliği fırsatı kazanacak. Nestlé Purina PetCare her seçilen ekip adına 1’er ton mama bağışı yapacak.


Fikir maratonunun açılış gününde konuşan Nestlé Purina PetCare Genel Müdürü Ayça Erkol, “Patili dostlarımızın hayatlarının her aşamasında onlara sağlıklı, besleyici ve lezzetli mama alternatifleri sunmak, bizim varlık amacımız. Bununla birlikte yaşam haklarına saygı duyarak hayatlarını iyileştirmek de bir diğer arzumuz. Pandemi dönemi sokaktaki dostlarımız için de oldukça zordu. Bu dönemde sokak hayvanlarının yaşam şartları daha da zorlaştı. 

Canımız Sokakta projesi kapsamında beslenme, barınma ve sahiplenme konularına yöneldik. Teknolojinin, medyanın günümüzde çok daha aktif bir rolü var. Tabii bununla birlikte belediyelerin ve veteriner hekimlerin de rolü  tartışılmaz. Bunların önemi ve gerekliliği de bizim üstünde durduğumuz konulardan biriydi. Sokak hayvanları meselesi sadece beslenme konusuyla ya da bir tarafın tek başına ele alacağı şekilde çözülenemeyecek kadar geniş bir konu. Bu konuda uzun vadede farkındalığı artıracak adımlar atacağımıza ve ortaya çıkacak fikirlerle önemli bir yol kat edeceğimize inanıyorum. Bu 3 günün sonunda, uygulanabilir, yaratıcı ve uzun vadede çözüm getirecek fikirlerle birlikte buradan ayrılacağımızı düşünüyorum.” dedi.


Önceki ve Sonraki
Haberler