184 yıllık mücevher markası Tiffany & Co., NFT dünyasına somut bir giriş yapıtı. 1 Ağustos'ta Tiffany & Co., blockchain teknolojisi şirketi Chain ile iş birliği yaparak kendi NFT girişimi ‘NFTiff’in lansmanını duyurdu. NFTiff; CryptoPunk sahiplerine, 30ETH (yaklaşık 50.000 USD) karşılığında dijital punk NFT'leri gibi şekillendirilmiş bir IRL kolye basma fırsatı veriyor. Kolye, 10.000'den fazla CryptoPunk varlığına rağmen fiziksel olarak yalnızca 250 adet üretilecek.
Tiffany & Co. zanaatkarları tarafından el yapımı olarak üretilen her özel tasarım kolye; 18 ayar pembe veya sarı altından yapılıyor ve en az 30 değerli taş ve elmastan oluşuyor. Kolye ucu ise CryptoPunks'ın imza niteliğindeki dijital renk tonlarının karakteristiği olan kare piksel şeklinden ilham alıyor.
5 Ağustos'ta piyasaya sürülen kolye için, yalnızca bir haftalık sınırlı bir süre içinde, kimliği doğrulanmış her bir kişi en fazla üç NFTiff geçişi satın alabiliyor. Koleksiyoncu, orijinalliğini kanıtlamak için bir sertifikanın yanı sıra sınırlı sayıda üretilen mücevherin dijital bir görüntüsünü NFT olarak alıyor. Mücevherlerle süslenmiş her bir kolye ucu ayrıca kendi CryptoPunks baskı numarasıyla ve arkadaki ayırt edici Tiffany logosuyla işleniyor.
Tiffany & Co Ürün ve İletişim Başkan Yardımcısı Alexandre Arnault, “Müşterilerimize CryptoPunk'ları tamamen dijital bir deneyim aracılığıyla özel Tiffany & Co. mücevher tasarımlarına dönüştürmek için nadir bir fırsat sunan NFTiff'in çıkışını duyurmaktan büyük duyuyoruz” diyor. Arnault, bu yılın başlarında kendi gerçek CryptoPunk#3167 kolyesini sosyal medyada paylaştıktan sonra yenilikçi NTFiff projesine ilham vermişti.
Tiffany'nin NFT web sitesinde dünya çapında satışa sunulan NFTiff siparişlerinin 2023'ün başlarında teslim edilmesi bekleniyor.