YAŞAM - YEME - İÇME
Aniden bastıran tatlı krizine: Kakaolu chia puding Çileğinizi bana bana doyasıya yiyebileceğiniz sağlıklı bir şeyler arayışındaysanız adres doğru! Mükemmel bir tarif sizi bekliyor! 3-4 malzeme ile sağlıklı tatlı alternatifi elde etmek mümkün.
Madem ilkbahar en çok rejim yapılan mevsim seçilmiş; light bir tatlıyla eşlik etsin diyetinize bu enfes tarif. İster ara öğünlerinizde, ister aniden gelen bir çikolata krizi vaktinde yapabilir, tohumlar şişip yumuşayınca tüketebilirsiniz.

Ana malzeme elbette mucize "chia tohumu". Son yılların en mucizevi besini ilan edilmiş. Antioksidan, doğal omega 3 kaynağı, lif, mineral, protein deposu... Tokluk hissi verdiği için diyet listelerinin vazgeçilmezi arasında. Mevsimin meyvesi mis kokulu çileklerle pek çok yakıştı. 

Ben kendi damak tadıma göre ayarladım malzemeleri; pudingin şeker miktarı tamamen size kalmış dilerseniz daha fazla bal/şurup eklemesi yapabilir veya tamamen şekersiz tercih edebilirsiniz. 

Chia tohumunu artık çoğu market raflarında bulabileceğiniz gibi, tüm organik ürün satan dükkanlar veya aktarlardan da temin edebilirsiniz. 

 

- Malzemeler: • 300 ml (1 + 1/4 su bardağı) süt (hindistan cevizi sütü veya badem sütü veya normal süt)
• 40 gr (1/4 su bardağı) chia tohumu
• 21 gr (3 yemek kaşığı) kakao
• 1 yemek kaşığı bal


- Yapılışı: • Tüm malzemeleri bir kasede karıştırın ve tohumlar şişip puding kıvamını alıncaya kadar buzdolabında üstü kapalı bekletin. (En az 4 saat)

• Çilek ve çikolata rendesiyle servis edin.

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler