İYİ HİSSET - BESLENME Tatil sonrası detoksu Bayram kutlamaları ile alınan fazla kilolara dur demek, tatil sonrası stresini azaltmak, yaz günlerine hazırlanmak adına beslenmenizde bazı özelleştirmeler yapmanın tam zamanı! Diyetisyen Berrin Yiğit sağlıklı öneriler paylaştı.
profil
Berrin Yiğit
13.06.2019
Tatil sonrası detoksu

Öncelikle beslenmemizde işlenmiş gıdaları azaltmalı, doğal halini koruyan tariflerle hazırlanan sebze yemeklerini bolca yemeli, protein kaynaklarını da doğru dengede ve çeşitte almalı, günlük meyve gereksinimini farklı kaynaklardan yeteri kadar karşılamalı, tuz ve sofra şekeriyle vedalaşmalı, gazlı ve kafeinli, alkollü içecekleri tüketmemeliyiz. Bu genel önerilerin yanı sıra sizinle bu süreçteki özel beslenme tüyolarımı paylaşıyorum.


ÖNERİ 1: SEBZE IZGARALAR SALATALARINIZI SÜSLESİN
Koyu yeşil yapraklı yeşillikler, kabak, semizotu, patlıcan, enginar, domates, maydanoz, dereotu ve bolca salatalık tüketin…  Sebze türlüler, buharda sebzeler veya bol renkli salatalar yaz aylarında ana yemek veya aperatif olarak bolca kullanılabilir. Böylece hem doygunluk sağlarsınız hem de vücudun detoks yapma gücünü artırırsınız. 


ÖNERİ 2: METABOLİZMAYI UYANDIRIN
Her zaman dediğim gibi günlük 2 litre su mutlaka tüketilmelidir. Bunun yanı sıra papatya, adaçayı, rezene, melissa, kara hindiba, yasemin, yeşil, ıhlamur çaylarını farklı kombinasyonlar halinde günün belli saatleri en az 3-4 kez soğuk ya da sıcak için. Eğer bitki çaylarının tadını beğenmiyorsanız, aroma katıcı taze nane, limon, portakal, elma dilimleri, zencefil, elma kurusu, çubuk tarçın gibi alternatifleri deneyin ya da böğürtlen, kuşburnu, portakal, elma gibi meyve çaylarından destek alın. 


ÖNERİ 3: FARKLI BESİNLERE AÇIK OLUN.
Karabuğday, kinoa, yabani pirinç, kuşkonmaz, enginar, kuzu kulağı, tere, gojiberry, ananas, chia, çörekotu gibi vücudun detoksifikasyonuna yardımcı olan besinler ile ana veya ara öğünlerinizi çeşitlendirin. 


ÖNERİ 4: FARKLI BAHARATLARI MUTFAĞINIZA SOKUN
Baharat karışımları farklı bitkilerin harmanı şeklinde biraz da kırmızı biberle karıştırılarak kullanıldığında hem çok şifalıdır hem de yağ yakımına destek verir. Özellikle kimyon, kişniş, zerdeçal, karabiber, biberiye, fesleğen, tarhun, sumak, nane ilk olarak başlamanız gereken baharatlardır. 

 

ÖNERİ 5: TATLI EŞİĞİNİZİ DÜŞÜRÜN
Yedikçe daha da fazla yeme eğilimi yaratan tatlıyla olan diyaloğunuza set çekin, bayramda ikramlara hayır diyemediyseniz artık tam sırası! Bugün hayır demezseniz bilin ki bu istek artık sizi ele geçirmeye başlar. En az 2 haftalık şeker orucu, eşiğinizin düşmesine yardımcı olacaktır. 


ÖNERİ 6: GÜNEŞLİ GÜNLERDEN FAYDALANIN VE KALSİYUMU DA EKSİK ETMEYİN
Güneşli havalar kendimizi daha enerjik, mutlu hissettirmekle birlikte D vitamini emilimini artırarak osteoporozu önlemek için elzemdir. Kemik sağlığı dışında kilo kaybında da kalsiyumun yeterli olması önemlidir. Kalsiyumun en iyi kaynaklarından olan süt ve türevleri, susam, fındık, fıstık, koyu yeşil yapraklılar, kuru baklagiller beslenmemizde olmazsa olmazdır. 

 

ÖNERİ 7: RENKLİ MEYVE TABAKLARI HAZIRLAYIN
Özellikle de hayır diyemediğimiz çeşit çeşit yaz meyvelerinin porsiyonlarına dikkat ederek her gün en az 2-3 değişik türde meyve tüketin. Meyvelerinize toz tarçın hatta biraz zencefil ve hindistan cevizi serperek metabolizmanız için güzel bir fark yaratabilirsiniz.


ÖNERİ 8: SPORU HAYATINIZA DÜZENLİ OLARAK EKLEYİN VE HİÇ ÇIKARMAYIN
Spor hayatınızda hep olması gereken, sevdiğiniz bir aktivite olarak öncelik listenize alırsanız sorun çözülmüş olur. Kilolu olmak alın yazısı değildir, hadi biraz daha hareket ve tabii ki doğru beslenme!


ÖNERİ 9: ALKOLLE KAVUŞMANIZ YAVAŞ VE SEVİYELİ OLSUN HATTA OLMASIN 
Özellikle Ramazan ayı sonrası alkol alımı içilmeyen günlerin acısını çıkarmak istercesine bir anda artış gösterebilir ama unutmayın ki hiçbir besleyiciliği olmayan alkol, yağlandırıcı etkisi ile sağlığınızı ve kilo grafiğinizi tehdit edecektir. Yağlanmayı artırıcı etkisi yanında pek çok sinir, mide, karaciğer rahatsızlıklarına da neden olabilmektedir. 


 

Önceki ve Sonraki
Haberler