İYİ HİSSET - SAĞLIK Sizi strese sokan 6 kötü alışkanlık Hayatın hızlı akışı içinde çoğu zaman kendimizi stresli durumlar içinde buluyoruz. Fark etmeden yaptığımız birçok alışkanlık bizi aslında daha çok strese sokuyor olabilir. Bu kötü alışkanlıkları fark edip yapmayı bıraktığınız zaman stres seviyeniz çok daha düşüklere inebilir. Bakalım istemsizce yaptığımız bu kötü alışkanlıklar neler? 18 PAYLAŞIM
profil
BT Ekip
29.06.2016
Banner

Her zaman bir olayın olası kötü senaryolarını düşünüyor, ‘ya böyle olsaydı’ diye söylenerek karanlık düşüncelerden çıkamıyor musunuz? Fakat bu durum sizi olmayan bir durum için endişelenmeye itiyor.  Bir kere bile olsa her şeyin sizin istediğiniz gibi sonuçlanacağına inanmaya ne dersiniz? Sizi endişeye sokan konudan bir süre uzaklaşın. Birkaç dakikalık yürüyüş yapmak bile bu durumda size yardımcı olabilir. Konumuza örnek ise ödül töreninde sahneye gelinlikle çıkan Britney Spears. Ünlü şarkıcı ne giyeceği konusunda çok stres yapmış olsa gerek sahnede kendini gelinlikle bulmuş.

Uykusuz kaldığınız günlerde stresli bir günle baş etmeniz güçleşir. Bu durum stres seviyesini bir hayli etkiliyor. Bütün gece oturup çalışmak ertesi gün sizi daha çok strese sokabilir. Yeterli uyku sadece fiziksel değil zihinsel sağlığınıza da katkı sağlıyor. Siz siz olun mışıl mışıl uyumayı ihmal etmeyin.

Vücudunuz ve zihniniz sağlıklı kalmak için besleyici yemeklere ihtiyaç duyuyor. Stres anında abur cubur yemekler çoğunlukla en kolay ve en hızlı seçenekler olarak görülüyor. Bu yüzden, şeker ağırlıklı veya zararlı yemekler yerine daha proteinli ve besleyici yemekler her zaman yararınıza olacaktır. Meyveler her zaman kolay ve sağlıklı bir seçenektir!

Birçoğumuz zaten olup bitmiş olaylar üzerine düşünüp taşınmayı, neden öyle olduğunu sorgulamayı alışkanlık edinmişizdir. Ama aslında bu durum geçmiş ile ilgili daha çok stres yapmamıza neden oluyor. Çünkü değiştiremediğimiz bir durumu kendimize sorun yapmaya başlıyoruz. O yüzden geçmişte olan olayları düşünmeyi bırakmak veya bu olaylarla barışmak için her gün 10 dakika meditasyon yapabilirsiniz. Sadece 10 dakika sizi daha rahatlamış bir ruh haline sokabilir.

Stres anında, fazla mesaide, yorgunlukta koşarak kafeine sarılırız. Kafein aslında gerçek sorunla yüzleşmek yerine tercih ediliyor. Böyle durumlarda kafeine yüklenmek yerine kendinize sorunu çözmek için zaman ayırmanız çok daha etkili bir çözüm olacaktır. Örneğin, uykusuzsanız kafein yerine 15 dakikalık güçlendirici ve dinlendirici bir kestirme size daha iyi gelecektir.

Bir olay istediğimiz gibi ilerlemediği zaman hemen hareket etme ve konuyla ilgili bir şey yapma eğiliminde oluyoruz. Panik ve endişe ile yapılan hareketler, çoğunlukla daha büyük problemlere yol açıyor. Hemen hareket etmek yerine sakinleşip birkaç dakika beklemeyi deneyebilirsiniz. Sakinleşmek ve olay üzerine sağlıklı bir ruh haliyle düşünmek sorunun çözümünde çok etkili bir rol oynuyor. 

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler