GÜZELLİK - PARFÜM
Yenilenen Chanel No.5'in hikayesi Mayıs ayında Grasse’ye yaptığım yolculukta yenilenen Chanel No.5’in etkileyici hikâyesine tanıklık ettim. Yeni yazımda bu sıra dışı gezinin ayrıntılarını sizlerle paylaşmak istedim.
Chanel’in ikonik parfümü No.5, marka ve kadınlar için nesilden nesile aktarılan bir miras. Bu ünlü parfüm şimdi Mayıs güllerinin zarafetiyle daha genç ve taze…

Geçtiğimiz haftalarda Chanel'in yenilenen No.5 parfümü için Fransa'daydım. Chanel bu ikonik parfümü yenileme görevi için Olivier Polge ile çalışmış. Olivier Polge, Chanel’in ‘parfüm ustası’ olarak anılan Jacques Polge’un oğlu.

Polge, 95 yıllık tarihinde 5 kez yenilen No.5 için bu kez özünü kaybetmeden bugüne kadarki ‘en taze’ kokulu versiyonuna ulaştırmak için çalışmış.

No.5’i ilk kez 4 yaşındayken koklayan Polge, yenilenen parfümde çiçeksi özünden vazgeçmemiş. Parfümde ana çiçek olarak gül kullanılıyor ve yine her zaman olduğu gibi Fransa’nın Grasse kasabasında Mayıs ayında açan güller toplanıyor. Biz de bu geziyle birlikte sadece Mayıs ayında açan bu gülleri koklama ve toplama fırsatı bulduk. Dünyanın farklı ülkelerinden gelen bir grupla birlikte sabahın erken saatlerinde bu gül tarlalarında açan gülleri topladık. Bu güller Mayıs ayı içinde sadece 2 hafta boyunca açıyor. Dalından dikkatle koparıldığı andan itibaren ise 2 buçuk saat içinde kokusunun tazeliğini yitirmemesi adına fabrikaya taşınması gerekiyor. 360 kilo gülden yaklaşık bir kilo saf gül esansı çıkarılıyor.

Yeni No.5’te gül kokusunun yanı sıra yasemin, kokuyu hafifletmek için aldehit bileşeni, sandal ve sedir ağacı ve ylang ylang bitkisi yer alıyor.

Parfümü sıktığınız anda ilk olarak limon, mandalin ve portakal kokuları hissediliyor. Ancak kısa bir süre sonra çiçeksi kokular yükseliyor. Bu çiçeksi kokunun içindeki sedir ağacı ve yumuşak misk notaları parfüme canlılık ve doğallık katıyor. Eğer Chanel'in ikonikleşen No.5 parfümünün kokusunu biliyorsanız bu koku ondan çok farklı. O koku biraz daha ağırken, yenilenen parfüm daha taze, daha temiz, daha hafif ve canlı bir Chanel No.5 olmuş. Parfümün geçmişinden ilham alarak günümüze uyarlayan Olivier Polge ile de bu seyahat sayesinde tanışma fırsatı bulduk.

Parfüm, Eylül ayı itibariyle Türkiye'de satışta olacak. Ayrıca Chanel parfümün kampanya yüzü olarak ise yükselen stil ikonu Lily-Rose Depp’i seçerek çok doğru bir tercih yapmış. Bu seyahatte bulunmak benim için eşsiz bir deneyimdi. Umarım siz de yazımı okurken benim kadar keyif almışsınızdır. 

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler