İYİ HİSSET - BESLENME Bir diyetisyene en çok sorulan 4 soru Diyetisyen yazarımız Burcu Yıldız Uğur, kendisine danışanlarından en çok gelen 4 soruyu yanıtladı. Ne kadar chia tüketmeliyim, palm yağı zararlı mı? İşte merak ettiğiniz soruların cevapları... 16 PAYLAŞIM
profil
Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur
02.03.2017
Banner

Şişkinlik, ödem gibi şikâyetleriniz varsa, herhangi bir sağlık problemine (alerji, böbrek, karaciğer, dolaşım bozuklukları gibi)  bağlı olarak gelişmediyse yeme alışkanlıklarınızı gözden geçirmeniz gerekebilir. Bazen diyette küçük bir değişiklik sorunlarınızı çözebilir.  Bu listenin başında tuz gelir, aşırı tuz tüketimi ödeme sebep olur. Turşu, soya sosu, salamura yiyecekler, tuzlu zeytin gibi aşırı sodyum içeren besinleri de azaltmanız gerekir. Beraberinde daha fazla su içmek şişkinliği önlemekte yardımcıdır. Vücudun ph seviyesinin düzenlenmesine yardımcı, idrar söktürücü olan potasyumdan zengin besinlere öncelik verebilirsiniz.(potasyum kaynakları patates, muz, avokado, kayısı, kavun gibi meyveler, yeşil yapraklı sebzeler ve kuru baklagiller) Daha fazla potasyum almak, sodyum fazlasını vücudunuzdan atılmasını sağlar. Kızarmış besinlerin tüketiminde kontrollü olmalı, rezene, kimyon gibi baharatların kullanımını artırmalısınız.

Ödem atıcı çay:

1 litre su
Yarım demet maydanoz
Ananas kabuğu
1 yeşil elma
Yarım limon
1 parça zencefil

-Tüm malzemeleri sıcak suya ekleyip , 2-3 dakika kaynattıktan sonra sün boyu içebilirsiniz.

Palm yağı hakkında son çıkan haberlerden dolayı endişelenmekte haklısınız. Palm yağı,  palmiye meyvesinden elde edilen bitkisel yağdır. Hazır paketli gıdalarda, margarin yapımında, sabun, deterjan gibi ürünlerde de kullanılabiliyor. Maliyetinin düşük olması, renge, kokuya, tada sonuç olarak gıdanın lezzetine olumsuz bir etki bırakmaması ve trans yağ içermemesi nedeniyle gıda sektöründe çok tercih ediliyor. Peki, Avrupa gıda güvenliği kurumu (EFSA) raporları bu konuda ne diyor?   Palm yağının işlenmediğinde sağlık riskinin olmadığı fakat bu yağın sıcaklığının 200 derecenin üzerine çıkmasıyla kanserojen maddeler oluşabileceğini bildirmektedir. Bu nedenle kontrollü olmakta fayda var.

Yüksek Omega 3 içeren, tokluk hissi yaratmaya yardımcı süper besin chia tohumunun günlük tüketim mikarı ne kadar olmalı?  Amerika Diyet Rehberi, günlük chia tohumunun tüketimini 2 yemek kaşığının (48 gr)üzerine çıkmaması gerektiğini belirtmektedir.  Chia tohumu yüksek omega-3 içermesinden dolayı kan sulandırıcı etkisi olabilmektedir. Kan sulandırıcı ilaç kullananların daha dikkatli tüketmeleri gerekmektedir. Fazla tüketimi bazı kişilerde alerjik reaksiyonlara neden olabilmektedir. Aşırı tüketimine bağlı gastrointestinel problemlerle karşılaşılabilmektedir(kabızlık, şişkinlik, diyare..) Bu nedenle her besinde olduğu gibi chia tohumu tüketiminde de denge önemlidir. 

Birçok araştırma limonun kilo kaybı için sihirli bir ilaç olduğu fikrini desteklemese de içerdiği C vitamini ile vücuttaki yağı metabolize edebileceğine dair bazı araştırmalar var. Limon, içeriğindeki diğer bileşiklerle kilo kaybının ötesinde C vitamini deposudur.  O yüzden limonu sofralarımızdan eksik etmeyelim! Özellikle limonun sadece kendisi değil kabuğunu da salatalarınıza ekleyebilirsiniz. Yapılan bir araştırma ile limon kabuklarında bulunan D-limonene adlı maddenin çok güçlü bir cilt dostu olduğu ve tümör gelişimini engelleyerek cilt kanseri riskini önemli ölçüde düşürdüğü bildirmektedir.

Haberler