İYİ HİSSET - FITNESS Uzun yaşamın sırrı Qi Gong'ta Çin’den gelen Qi gong (Çi gong) tekniği ile sağlıklı ve uzun yaşamak elinizde. Hareketlerle bütünleşen nefes egzersizleri sayesinde vücut ve ruh bütünlüğünüzü kazanırken, fiziksel sağlık konusunda da olumlu adımlar atacaksınız. 37 PAYLAŞIM
profil
Dünya Ulusoy
22.01.2016
Banner
Bu rahatlama metodunun kökleri çok eski bir geleneğe uzanıyor. Qi gong egzersizleri sayesinde Qi’nin yani nefesin nehirden gelen serinliğini, hafifliğini ve temizliğini hissetmek mümkün.

Qi ne demek? Qi, birçok oluşumun göstergesi ve bir çok anlamı var. Çin’de hava, nefes ve kokuyu anlatıyor, deniyor. Yani hayat enerjisi ve yaşam gücünü anlatıyor. Qi gong egzersizleri sayesinde nefes almayı, havayı ve hayat enerjisini cok belirgin bir biçimde hisedeceksiniz. Qi gong egzersizlerinde vücut (shen), nefes (Xi) ve konsantrasyonu anlatan kalp (Xin) çok önemlidir. Temel duruştan başlayarak keşfedeceğiniz beş hareket ile Uzakdoğu'nun bu çok ünlü metodunu tanımaya ne dersiniz?

Bu duruş Qi’nin uyanmasını, meridyenin harekete geçmesini, kan dolaşımının ve sindirimin dengelenmesini ve düzene girmesini sağlıyor. Kısaca tüm egzersizlerin vücuda bir ritm vermesine yardımcı oluyor. Sakinleştirici etkisi nedeniyle yüksek tansiyona, kalp hastalıklarına, karaciğere ve uykusuzluğa iyi geldiği söyleniyor. Bacaklar omuz hizasında açık olup, omuzlar rahat olmalı, bu Qi gong’ un temel duruşudur. Eller vücuda yakın olup gözler karşıya doğru bakmalıdır.

Nefes alın: Kolları iyice uzatarak omuz hizasına kadar kaldırın, hareketi omuz eklemlerinizle yapmalısınız. Eller gevşek olmalı nefes alın ve bacakları iyice gerin, yavaşça yukarı doğru doğrulun dizler gergin olmalı, kalça çok öne veya çok geriye gitmemeli. Hareket boyunca nefes alın.

Nefes verin: Vücut başlangıç noktasına getirildikten sonra avuç içi yeri göstermeli. Parmaklar zorlanmadan gergin duruma getirilmeli. Göğüs kafesi normal durumada olmalı. Hareket boyunca nefes, alıp, verin. Dikkat: Vücudun konsantrasyonu hareket ile birlikte gevşemeye baslamalı. Böylece qi (enerji) vücutta kolay hareket eder. Vücut negatif enerjiyi ayaklardan toprağa aktarır. Vücut gevşek olursa ahengi daha kolay hissedersiniz.

Bu hareket göğüsteki gerginliği çözer. Ciğer hastalalıklarının tedavisine, kalp ritim bozukluğu ve nefes darlığı tedavisine yardımcı olur. Kendinizi sahilde ya da yerden yüksek bir yerde düşünün. Nefesinize konsantre olarak bütün temiz havayı içinize çekin. Endişeden uzak ve mutlu olun. Nefes alın: Qi’nin uyanışı pozisyonu alın. Avuc içleri birbirini uzaktan görebilmeli, kollar çok sert olmamak kaydı ile gergin olmalı, omuz yüksekliğini geçmemeli. Gözlerinizi hareket etmeyen karşı bir noktaya kilitleyin. Rahatlayın ve uyumu hissedin. Nefes verin: Şimdi olduğunuz pozisyonda avuç içi yeri göstersin ve yavaşça kollarınızı aşağıya indirin. Nefes verin. 

Gökkuşağının eller arasında süzülmesini hissedin. Bel ve sırt ağrılarına iyi gelir. Bel bölgenizde hafifçe incelme görebilirsiniz. Hareketler akıcı ve ahenkli olmalıdır. Vücudun ağırlık merkezini değiştirirken vücut simetrik olmalıdır. Nefes alın:  Ana duruştan sonra ellerinizi göğüs hizasına kadar kaldırın. Sol eli sol tarafa, sağ eli daha yukarı kaldırın. Vücudun ağırlığını sağ tarafa verin. Sol bacağı yavasça gerin nefesle beraber sol avuç içi gök yüzünü gösterecek şekilde omuz hizasına gelmeli. Sağ kol ise başınızın üstünde, ustunde kırık avuc içi aşağıyı gösterecek sekilde olmalı. Nefes verin: Vücudun ağırlığını sağ bacaktan sol bacağa aktarırken sağ elinizi omuz seviyesine indirin, avuç ici yukarıyı göstersin. Sol kolunuzu avuç içi yeri gösterene kadar başınızın üzerine gelsin. Nefes verişinizin sonunda, sol bacak daha eğik sağ bacak daha düz ve ağırlık vermeyeceğiniz şekilde olmalı.

Ellerinizin hareketi ile avuçlarınızda ayırdığınız bulutları hissetmeye çalışın. Hareketi yaparken enerjinizi boş yere harcamadan güç kaybetmeden yapmalısınız. Nefesi alırken başınızı yavaşca yukarı kaldırabilirsiniz böylece daha derin nefes alabilirsiniz. Nefesi verirken tekrar başınızı bırakabilir ve vücudunuzun tamamen rahatlamasına izin verebilirsiniz. Harekete başlarken, ana duruştan farklı olarak eller üst üste olup, baş parmaklar birbirine değmeli. Ve eller göbek deliğini tam ortalayacak şekilde avuç içi karnımızın üstünde olmalı. Nefes alın: Avuç içini dışarıya gösterecek şekilde çevirdikten sonra yavaşça yukarıya doğru kaldırın, elleriniz başınızdan yüksekte olmalı. Şimdi ellerinizi dışarı doğru çevirin. Nefes verin: Avuç içi yeri gösterecek şekilde yayaşça yere doğru indirin. Bunları yaparken bacakları hafifçe dizlerden kırın.

 

8’nci ayın  15’nci günü Çin’de ay bayramı yapılır. Bu bayram ail eve yakın dostlarla kutlanır. Ayın dönüşü aynı zamanda mükemmelliğin sembolüdür. Bu günde aya bakmanın insanlara yeniden doğuş ve şans getirdiğine inanılır. Bu egzersizi tek başına yapabileceğiniz gibi digger egzersizlerle de birleştirebilirsiniz. Hareketin, dalağı ve böbreği güçlendirdiğine, sırt ağrılarına iyi geldiğine inanılır. Nefes alın: Kollarınızı sola doğru üst vucudunuzu da hafifce geriye doğru çevirerek kaldırın. Gözleriniz de aynı şekilde yukarıda olan sol avuç içine bakmalı. Nefes verin: Pozisyondan yavaşça çıkın ve ana duruşa geri gelin. Sonra bu hareketi sağ tarafa dönerek tekrarlayın.  

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler