İYİ HİSSET - FITNESS Masa başı çalışanlarına özel egzersiz Bu hafta sizlere balet Juliu Horvath tarafından geliştirilen bir egzersiz metodu olan ‘Gyrotonic’ izlenimlerimi paylaşacağım. Tüm yaş gruplarına hitap eden bu metot dansçılar tarafından oluşturulduğu için “Yoga for dancer” yani dansçılara yoga olarak da biliniyor! 47 PAYLAŞIM
profil
Dünya Ulusoy
12.11.2016
Banner

Spiral hareketler bedendeki enerjiyi ortaya çıkarır, "erector spinae" gibi en derin omurga kaslarını kuvvetlendirir. Dönüş yaparken sadece boynunuzu değil göbek bölgesinden başlayarak göğüs kafesini ve omuzlarınıza kadar tüm vücudu çevirin.

Omurgamızın 3 boyutlu hareketliliğini arttırmak adına önemli bir harekettir. Bel ve sırt bölgenizle beraber derin karın kas grupları da aktiftir. Aynı zamanda diyafram kasını esnetmek için de birebir bir egzersizdir. Gövdenizi yana doğru büktüğünüzde göğüs kafesinin ters yöne doğru esnediğini hissedin ve alttaki omuzu serbest bırakın.

kemik ve kas olduğundan çok hareketlidir. Dolayısı ile fazla çalışmaktan dolayı çoğu zaman kaslar gerginleşir ve ağrı yapar. Masada ekran karşısında olanlar başını sürekli önde tutarak çalıştıklarından dolayı ağır gelen başı dengelemek için boyun kasları aşırı zorlanır, hatta boyun omurlarında düzleşme ya da disk kayması gibi vakalar görülür.  Bu egzersizle sıkışmış olan boyun ve omuz kaslarını açarak eklemlerin rahatlamasını sağlamak mümkün.

1. Hareket; dirsekleri aşağıda tutarak omurganızı uzatın.
2. Hareket; omuzları yukarı doğru kaldırarak nefes alın.
3. Dirsekleri yanlara doğru iterken kürek kemiklerinizi aşağıya doğru çekin .Böylece boyun bölgesindeki kasların uzadığını ve omuzlarınızın açıldığını hissedeceksiniz.

 

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler