YAŞAM - EV İyi bir uyku için yatak odası nasıl düzenlenmeli? Kaliteli bir uyku için çevresel faktörlerin uygunlaştırılması gereklidir. Elbette yatak odalarımızdan bahsediyoruz. Hayatımızın yaklaşık üçte birini uyuyarak geçiriyoruz. Peki iyi bir uyku için yatak odalarımızda nelere dikkat etmeliyiz? Yatak odalarımızda uykumuzu etkileyen karşılaştığımız başlıca problemler ve çözümlerini öğrenmek için iç mimar Serra Özbay’ın yazısını mutlaka okuyun. 18 PAYLAŞIM
profil
Serra Özbay
18.06.2017
Banner

Eğer sabah uykusunda problem yaşıyorsanız yatak odanızda mutlaka gün ışığını kesen karartmalı perdeler kullanın. Tamamen karanlıkta uyuyamayanlar için ise yatak odasında kademeli olarak ışığı ayarlanan abajur veya lambader kullanmak iyi bir çözüm olacaktır. Sabahları ise doğal ışığa maruz kalmak sizi iyi hissettirecektir.

Kaliteli bir uyku için mekanın sıcaklığının 18-21 derece aralığında olması gerekir. Mevsimsel faktörler nedeniyle yatak odalarında ideal sıcaklığı sağlamak için zaman zaman klimaya ihtiyaç duyabiliriz. Bu noktada en önemli konu, klimayı doğru konumlandırmak. Klimanın direk yatak üzerine üflüyor olması klimanın yanlış konumlandırıldığını gösterir. Klimayı yatak başının olduğu cepheye konumlandırıp, karşı cepheye üflemesini sağlamamız gerekir. Ama yinede klimayı uyku saatleri içinde çalıştırmaktansa, odayı önceden ideal sıcaklığa gelene dek ısıtmak/soğutmak ve sonrasında da mekanın aynı sıcaklıkta kalmasını sağlamak en doğrusu. Bunun için özellikle kış aylarında doğramalarınızın bakımlarını yaptırın ve uyku zamanında kapınızı kapalı tutun. Gündüz saatlerinde ise yatak odanızı mutlaka havalandırın.

Yatak odası mobilyalarınızı seçerken tüm özel eşyalarınızı rahatlıkla depolayabileceğiniz hacimde, açık renkli mobilyalar tercih edin. Uyku öncesi ferah ve derli toplu bir mekanda olduğunuzu bilmek sizi rahatlatacaktır. Dolap ve çekmece içi düzenlemeleriniz için sepet veya kutuları kullanmayı deneyin böylece, dışarıdaki tüm gereksiz eşyaları kategorize ederek dolap içlerinde depolayabilirsiniz. Yatak odalarında asimetrik yerleşimlerden kaçının. Örneğin; karyolanızın, yatağın yaslı olduğu cepheyi tam ortalıyor olmasına özen gösterin. Eğer giyinme dolaplarınız için kullandığınız ayrı bir odanız  yok ise mutlaka kapaklı dolapları tercih edin.

Yatak odalarında açık ve yumuşak tonlar tercih edin. Yeşil, mavi, gri gibi renkleri tercih edin. Bu rahatlatıcı etkisi olan  enkler kalp atışını yavaşlatır, kan basıncını düşürür ve sizi sakinleştirir. Sizi uykuya hazırlamaya yardımcı olacak bu renkleri aksesuarlarınız ve duvarlarda kullanabilirsiniz. Mobilyalarınızı ise açık tonlarda seçmeye özen gösterin.

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler