GÜZELLİK - CİLT BAKIMI Hangi cilt problemine ne yemeli? İçten ışıldayan, sağlıklı ve genç bir cilt hepimizin hayali. Kullandığımız kremler, bakım ürünlerini bir kenara koyarsak gerçek sağlıklı bir cilt beslenmeyle başlar. Cildinizi korumak için dikkat etmeniz ve tüketmeniz gereken besinler yazının devamında... 38 PAYLAŞIM
profil
BT Ekip
12.06.2017
Banner

Koyu renkli sebzeler hücre yenilenmesini sağlayarak cildin daha parlak bir görünüme sahip olmasını sağlıyor. Bu nedenle ıspanak, roka, maydanoz gibi koyu renkli sebzeleri beslenme menüsünden eksik etmemek gerekiyor. Öğünlere bol yeşil salata eklemek cilt hücrelerin yenilenmesini hızlandırarak daha parlak bir cilde ulaşmaya yardımcı oluyor. Taze meyve sebze yerine hazır, işlenmiş gıdaların tüketimi cildin parlaklığını yitirmesine yol açtığından tercih etmemek gerekiyor.

Cildin nem dengesini sağlamada en önemli etkenlerin başında gün içinde yeteri kadar su içmek geliyor. Kilogram başına 30 ml su içmek günlük su gereksiniminizi karşılamamaya yetiyor. Örneğin 55 kilo olan biri, günlük 1.650 ml’den daha az su içmemeli. Ayrıca çiğ sebze ve meyveler yüksek oranda su içerdiklerinden, günde 3 porsiyon meyve ve öğünlerde çiğ sebzelerden oluşan salataları tercih etmek de cildin nem dengesini sağlamaya yardımcı oluyor. 

Bir yiyeceğin kan şekerini yükseltme hızı glisemik indeks olarak tanımlanıyor. Yapılan çalışmalara göre, beyaz un ve sofra şekeri gibi yüksek glisemik indeksli ürünlerle beslenmek de akne oluşumuna yol açıyor. Bu nedenle glisemik indeksi yüksek yiyecekler yerine tam tahıllı ekmek, bulgur gibi glisemik indeksi düşük karbonhidrat kaynakları tercih edilerek akne oluşumunun önüne geçmek mümkün olabiliyor.

Güneşten gelen ultraviyole ışınlara sık sık maruz kalma derideki kollajen liflerin yıkımını artırarak kırışıklık oluşumuna neden oluyor. Güneş ışınlarına karşı koruyucu kremler deri epitelinde yani üst katmanda etkili olabiliyor. Ancak daha alt katmanlardaki deri tabakalarının da korunması gerektiğinden, bu noktada antioksidan içerikli besinler devreye giriyor. Yumurta, koyu yeşil yapraklı sebzeler, bitkisel yağlar ve tam tahıllı ürünler, içeriğinde bulundurdukları E vitamininin antioksidan özelliği sayesinde cildin ultra viole ışınlara karşı koruyarak, kırışıklık oluşumunu engellemeye yardımcı oluyor. 

Cildin üst tabakasının suyunu kaybetmesi sonucu pul pul dökülmeler meydana gelebiliyor. Bu nedenle yeteri kadar su içmek, çiğ sebze, meyve tüketimini artırmak su kaybını önlemek için alınabilecek önlemler arasında yer alıyor. Ayrıca, yağlı tohumların içerdiği çoklu doymamış yağ asitleri de cildin nem dengesini sağlamaya yardımcı olarak pul pul dökülmelere karşı koruma sağlıyor. Günde 2-3 adet ceviz veya 7-8 fındık tüketmek bu ihtiyacı karşılamak için yeterli oluyor.

Ciltte leke oluşumunun en önemli nedenlerinin başında gelen ultraviyole ışınların zararlı etkilerinden korunmak için alınan antioksidan miktarının arttırılması gerekiyor. C vitamini, E vitamini ve beta karoten cilt için savaşan en önemli antioksidan kaynakları arasında yer alıyor. Büyük boy bir portakal veya bir su bardağı kadar çilek tüketerek günlük C vitamini ihtiyacının büyük bir kısmı karşılanarak cilt lekelerine karşı korunma sağlanabiliyor. 

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler