İYİ HİSSET - BESLENME Yeni anneler için 8 gıda önerisi Yeni bir anne olarak, kendiniz ve bebeğiniz için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri sağlıklı beslenmektir. Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur'un tavsiye ettiği bu 8 gıdayı beslenme programınıza dahil ederseniz hem kendinize hem de bebeğinize büyük bir iyilik yapmış olacaksınız.
profil
Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur
02.08.2016
Yeni anneler için 8 gıda önerisi

Aldığınız hamilelik kilolarından kurtulmak için acele etmek isteseniz bile yeterli ve dengeli beslenmek yeni anne olarak enerjinizi artıracak ve en iyi anne olmanızı sağlayacak olan yaşam gücünü size verecektir. Bebeğiniz ve kendi sağlığınız için, emzirirken süt yapıcı besinleri bir arada tüketerek bebeğinizin ihtiyaç duyduğu besinleri aldığınızdan emin olmalısınız. 

Yeni anneler için 8 gıda önerisi

Mükemmel besin diye bir şey yoktur. Fakat konu yeni anneler için besleyici ve güçlü gıdalara geldiği zaman somon bu kavrama en yakın besindir. En iyi süt yapıcı besinlerin arasında diğer yağlı balıkların yanı sıra somon, DHA denilen yağ türü bakımından oldukça zengindir. DHA bebeğin sinir sisteminin gelişebilmesi için çok önemlidir. Somonda bulunan DHA iyi hissetmenize de yardımcı olur. Araştırmalar somonun doğum sonrası depresyonun önlenmesinde büyük rol oynadığını gösteriyor.

Yeni anneler için 8 gıda önerisi

İster yoğurt, ister süt ya da peynir yiyin, süt ürünleri emziren annelerin beslenme planlarının en önemli bölümünü oluştururlar. Protein, B vitamini ve D vitamini sağlamalarının yanı sıra, süt ürünleri en iyi kalsiyum kaynaklarından biridir. Emzirme döneminde, sütünüz bebeğin kemik gelişimine destek olması için bol miktarda kalsiyum içerir, bu yüzden kendi ihtiyaçlarınızı da karşılayacak şekilde yeterli miktarda kalsiyum almak önemlidir. Bunu başarmanın bir yolu da, emziren anneler için beslenme planının bir parçası olarak her gün en az üç öğün süt ürünlerinden tüketmektir.

Yeni anneler için 8 gıda önerisi

Yeni bir anne olarak eğer enerjinizi artıracak besin çeşitleri arıyorsanız, dana eti gibi demir açısından zengin besinleri tüketebilirsiniz. Demir eksikliği enerji düşürür, bu da yeni doğan bebeğin talepleri ile başa çıkabilmekte zorluk yaşamanıza neden olabilir. Ayrıca emzirme döneminde fazladan proteine ve B12 vitaminine ihtiyaç duyarsınız. Dana eti bu iki besleyici ögenin de bolca bulunduğu harika bir kaynaktır.

Emzirme dönemindeki anneler her gün bir ya da birden fazla porsiyon meyve tüketmeli ya da meyve suyu içmelidir. Emzirme dönemindeki anneler C vitaminine hamile kadınlardan daha fazla ihtiyaç duyar, portakal ve diğer narenciye meyveleri bu dönemdeki anneler için vazgeçilmez bir besin kaynağıdır. Bunları tüketmek için zaman bulamıyor musunuz? Güne başlarken biraz taze portakal suyu sıkın, böylece sizin için gereken C vitaminini alabilirsiniz, hatta bu içeceğin sağladığı yararı artırmak için kalsiyum takviyeli gıdaları da tercih edebilirsiniz.

Yeni anneler için 8 gıda önerisi

Fasulyeler, özellikle de barbunya gibi koyu renkli olanlar emzirme dönemi boyunca özellikle vejetaryen anneler için harika bir besin kaynağıdır. Sadece demir açısından zengin olmakla kalmayıp, aynı zamanda bütçe dostu besinlerdir. Yüksek kalitede bitkisel protein içerirler.

Yeni anneler için 8 gıda önerisi

Yumurta sarısı D vitamini açısından zengin olan nadir besin kaynaklarındandır, bu vitamin kemiklerimizi güçlü tutar ve bebeklerin kemik gelişimine yardımcı olur. Yumurta aynı zamanda günlük protein ihtiyacınızı karşılamak için de faydalanabileceğiniz çok yönlü bir besindir. Kahvaltıda birkaç yumurta kırabilir, öğle yemeğinde salatanıza bir ya da iki adet haşlanmış yumurta ekleyebilir ya da omlet yapabilirsiniz.

Yeni anneler için 8 gıda önerisi

Ispanak, lahana ve brokoli gibi yeşil yapraklı sebzelerin size sağlayacağı faydalar saymakla bitmez. Bu sebzeler, bebeğinizin anne sütünden alması gereken A vitaminini bol miktarda içerir. Süt ürünleri sınıfına girmeyen, kalsiyum açısından zengin olan besin kaynaklarıdır. Aynı zamanda C vitamini ve demir yönünden de zengindirler.

Yeni anneler için 8 gıda önerisi

Dehidrasyon, enerji kaybına sebep olabilecek en önemli faktördür. Dolayısıyla özellikle emziren anneler bu açıdan risk altındadır. Enerji seviyenizi ve süt üretiminizi en üst seviyelerde tutmak için günde en az sekiz bardak su içmeye özen gösterin. Seçeneklerinizi çeşitlendirebilir ve süt ya da meyve suyu içerek sıvı gereksinimlerinizi farklı yollardan da karşılayabilirsiniz, fakat çay ya da kahve gibi kafeinli içecekler söz konusu olduğunda daha dikkatli olmalısınız. Bu tür içeceklerin alımını önerilen miktarlarda tutun ya da aynı içeceklerin kafeinsiz çeşitlerini deneyin. Çünkü kafein anne sütüne karışır.

Yeni anneler için 8 gıda önerisi
Önceki ve Sonraki
Haberler