İYİ HİSSET - BESLENME Selülitle savaşmaya yardımcı 10 besin Hemen hemen her kadının problemidir selülit. Özellikle yaklaşan yaz aylarında bikini giyecek kadınların kabusu haline bile gelebilen selülitin hormonlar, genetik yapı, çevresel etkiler gibi birçok nedeni olabilir. Ama yaş ve kilo aralığı ne olursa olsun selülit sahibi olan kadınların hepsi selülitlerinden kurtulmak ister. Peki, sizce besinler selülitle savaşta etkili olabilir mi? İşte sizi yaza hazırlayacak önemli bilgiler... 35 PAYLAŞIM
profil
Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur
04.04.2016
Banner

Selülit ergenlik sonrası pek çok kadını etkileyen durumdur.  Cilt çukur çukur bir hal alır, genelde kalça, basen ve yüksek yağ depolarının olduğu diğer alanlarda görünür. Selülitin nedeni cilt altındaki yağın düzensiz bir şekilde depolanmasıdır.  Nitekim selülite sebep olan yalnızca yağ değildir ve zayıf kadınlarda bile selülite rastlanabilir.  Bu durum kas, bağ dokusunun ve yağın birlikte oluşturduğu bir etki sonucu oluşur.  Kilo artışı elbette ki durumun daha da kötüleşmesine sebep oluyor ve bazı bölgelerin dış görünüşünü olumsuz şekilde etkileyebiliyor.

Selülit tamamen ortadan kalkmasa da sağlıklı ve dengeli bir diyet ile cildin hemen altındaki yağ tabakası azaldığında cilt daha iyi bir görünüm alabilmektedir. İyi bir beslenme programı cildi ve bağ dokusunu sağlıklı ve elastik tutmaya yardımcı olur.  Özellikle egzersiz yapmak vücut yağını ideale indirgediği, kan dolaşımını artırdığı ve kalça, basen ve karın gibi selülite yatkın olan vücut bölümlerini güçlendirdiği için selülitle mücadelede oldukça faydalıdır.  

Meyve ve sebzelerden zengin, düşük doymuş yağlı, lifli ve sağlıklı protein içeren bir diyet selülit görünümünü iyileştirmeye yardımcı olabilir. Fakat belli besinlerin selülit ile aktif bir şekilde savaşmak için kullanımını destekleyen çok az bilimsel kanıt vardır.

Önerilen besinler genellikle besin içeriği açısından her zaman faydası olan,cildin görünümünü iyileştiren ve yağ oluşumunu en aza indiren özelliklere sahip olanlardır. Bu besinlere bir göz atalım;

Su, selülit görünümünü azaltan en etkili faktördür.  Sağlıklı bir cilt için su vazgeçilmez bir kaynaktır. Susuz kalmış ve sağlıksız bir ciltte yağ hücrelerinin görünümü daha belirgindir, bu yüzden gün içerisinde bol su tüketmek sorunlu bölgelerin görünümünü iyileştirmeye yardımcı olur.  Karpuz, üzüm, domates, yeşil yapraklı sebzeler ve salatalık gibi yüksek su oranına sahip besinler tüketmek de faydalı olabilir.  

Omega 3 ve 6 Yağ asitleri bakımından yüksek olan besinlerin damar sağlığına iyi geldiği, dolayısıyla selülit görünümünü azaltan bir şekilde kan dolaşımını desteklediği düşünülmektedir.  Somon, sardalya, kanola, zeytinyağı ve ceviz omega-3 açısından zengin besinlerdir.  Omega-6 yağ asitleri aspir yağı, ayçiçek yağı ve soya fasulyesinde bulunur.

Tekli ve çoklu doymamış yağların cilt sağlığına faydalı etkileri olduğu kanıtlanmıştır.  Bu tür yağlar açısından zengin olan besinler tüketmek cilt sağlığına iyi gelerek selülit görünümünü en aza indirir.  Tekli ve çoklu doymamış yağ asitleri fındık, avokado, kanola ve zeytin gibi bitkisel yağlar ve balıkta bulunur.

Yağsız protein bakımından zengin bir diyet tokluk hissini artırarak gün içinde daha az kalori almanıza yardımcı olur.  Bunun sonucunda sorunlu bölgelerde selülit görünümünü azaltmak için daha az yağ hücresi üretilir.  Balık, deniz ürünleri, fındık, yağsız et ve derisiz tavuk bu yönden iyi kaynaklardır.

Tam tahıllar diyetimizde vitaminler, mineraller ve besinsel liflerin bulunmasını sağlar. Aynı zamanda cilt sağlığını da olumlu yönde etkilediğini söyleyebiliriz. Tam tahıl alımınızı artırmak için ekmek, yulaf ezmesi, makarna ve esmer pirincin tam tahıllı seçeneklerini tercih edin, arpa ve kinoa gibi besinleri de hayatınıza ekleyebilirsiniz.

Meyveler vitamin ve lif kaynağı sağladıkları için tüm sağlıklı diyetlerin vazgeçilmezidir.  Çoğu meyve düşük kalorilidir ve sıvı bakımından zengindir, bu da onları zayıflamak ve selülitleri gidermek konusunda ideal besinler arasına koymaktadır.  Bazı kaynaklar özellikle muz ve papayanın zengin potasyum içeriği nedeniyle selülit oluşumunu engellediğini öne sürmektedir. 

Sıvı ve besleyicilik içeriği yüksek ve karbondioksit içeriği düşük olan sebzeler kilo kontrolü için idealdir.  Bazı araştırmalar kuşkonmazın selülitle mücadele konusunda içerdiği zengin folik asit sayesinde faydalı olduğunusöylemektedir.  

Yağ yerine kas oluşumuna yardımcı oldukları ve var olan hücrelerin güçlenmesini sağladıkları için bitkisel proteinler selüliti olan ya da selüliti önlemek isteyenlerin başvurabileceği yararlı kaynaklar arasında yerini almaktadır.  Baklagiller, fasulye ve nohutlar, kinoa ve bulgur bu açıdan zengin besinlerdendir.

C vitamini alımının vücudumuzun bağ dokusunda bulunan bir protein olan kolajen seviyelerini canlandırdığını gösteren kanıtlar var.  C vitaminini içeren besinler dokuları güçlendirir ve selülit görünümünü azaltır.  En iyi C vitamini kaynakları portakal, limon, çilek ve ananas gibi meyvelerdir.

Ispanak veya lahana gibi yeşil yapraklı sebzeler lütein denilen antioksidanı içerir.  Bu maddenin cilt hidrasyonunu ve esnekliğini artırdığını ve bu şekilde cilt sağlığının artması sonucu selülit görünümünü azalttığını söyleyen araştırmalar mevcuttur. 

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler