İYİ HİSSET - BESLENME Sağlıklı aşk tatlıları Sizde kalbe giden yolun mideden geçtiğini düşünenlerdenseniz bu 14 Şubatta sevdiklerinize hem fit, hem lezzetli hem de sağlıklı tariflerimden yaparak mutluluğunuzu artırabilirsiniz. 34 PAYLAŞIM
profil
Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur
14.02.2017
Banner

-Chialı Aşk Pudingi

Malzemeler: 1 su bardağı süt,  2 yemek kaşığı chia tohumu,  yarım muz,  1 tatlı kaşığı bal, 1 çay kaşığı kakao, 2 tam ceviz, üzerini süslemek için nar

Muz, süt, kakao blenderdan geçirildikten sonra chia tohumu eklenir. Bir gece önceden veya en az 3 saat buzdolabında bekletilir ve jel kıvamına gelir. Üzerini nar ve ceviz ile süsleyerek servis edebilirsiniz.

Chia tohumu:  Chia tohumları bitkisel kaynaklı omega3 ‘ün bir numaralı kaynağı olarak bilinmekte ve sağlıklı bir besin olmasından dolayı popülaritesi giderek artmaktadır. Özellikle kalp sağlığı içinde faydalıdır.

-Hurmalı aşk tatlısı

Malzemeler: 5 gün kurusu, 5 kuru hurma, 2 yemek kaşığı kakao, 1 yemek kaşığı Hindistan cevizi, 10 adet badem

Gün kurusu kayısıyı ve hurmayı bir gün önceden suya koyun ertesi gün yumuşamış kayısıları, kakao, hindistan cevizi ve badem ile blendırdan geçirin. İstediğiniz şekli vererek kahvenizin yanına ara öğün olarak tüketebilirsiniz.

Badem; Badem karbonhidrat, protein, doymamış yağ, lif, fosfor, kalsiyum, demir, potasyum, magnezyum, çinko, A, B, C ve E vitamini içerir. Yapılan çalışmalar, badem tüketmenin koroner kalp hastalıkları riskini azalttığını ve LDL (kötü huylu) kolesterolü düşürmeye etkisi olduğunu söylüyor.

-Kakaolu aşk kurabiyesi

Mlalzemeler: 2 yumurta, 1,5 kâse yulaf ezmesi,  1 su bardağı tam buğday unu, 1 kâse kuru üzüm , ½ su bardağı dövülmüş fındık,  1 çay bardağı sıvı yağ, 2 yemek kaşığı kakao, 1 paket vanilya, 1 çay kaşığı karbonat, 1 çay bardağı yoğurt, tarçın

Sıvıyağ, un, yumurta ve yoğurt karıştırılır. Daha sonrasında diğer malzemeler eklenir ve yoğurulur.  180 derecelik fırında 15-20 dk pişirilir

Yulaf; Yulafta, LDL kolesterolü düşürmeye yardımcı beta -glukan adında bir çeşit lif bulunmaktadır. Yulaf aynı zamanda iyi bir selenyum kaynağıdır. Selenyum, vücut için önemli bir antioksidandır, kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi bulunmaktadır.

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler