İYİ HİSSET - BESLENME Ramazan Bayramı'nı kilo almadan geçirmenin yolları Ramazan ayının ardından kendinizi kalabalık bayram sofralarda, bol ikramlı misafir ziyaretlerinde bulmanız kaçınılmaz. Bayram’ın en güzel yanlarından biri de bu değil mi? Ancak sağlığınızı ve kilonu korumak için Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur'un önerilerine kulak verin. 28 PAYLAŞIM
profil
Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur
04.07.2016
Banner

Bayramların en sevdiğim yanı kabalık aile sofralarıdır. Benim için bayram aile yanında olmak, bol sohbet etmektir.  Tabii ki bayram sofraları en sevdiğimiz yiyeceklerle donatılırken, ramazandan sonra normal beslenme düzenine geçilirken dikkat edilmelidir.

Ramazan süresince fiziksel aktivitenin kısıtlanması, hem fazla hem de hızlı yemek yenilmesi, bazal metabolizma hızının yavaşlaması ve kan şekeri düşüşüne bağlı olarak tatlılara karşı isteğin artması sonucu vücut ağırlıkların artmasına neden olmaktadır. Tüm bunların yanında bayram ziyaretlerinde ikram edilecek besinler de düşünülünce, obezite ve beraberinde gelen birçok hastalık için zemin hazırlanmış oluyoruz.

İşte herkesin uygulayabileceği sağlıklı tavsiyeler:

1.     Güne hafif bir kahvaltıyla başlanılmalıdır ve öğün atlamamalısınız.

2.     Bayram ikramlarında ağır hamur tatlıları, şekerler, aşırı yağlı, çok tuzlu, kalori açısından yoğun olan yiyecekler yerine kalorisi düşük meyveli ve sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Size sunulan ikramlardan tadımlık tüketirseniz günün sonunda kendinizi daha hafif hissedeceksiniz.

3.     Ramazan aylarında su tüketiminin azalmasından dolayı vücutta oluşabilen su kaybının yerine konulabilmesi için su ve sulu gıdaların tüketimine önem verilmelidir.  Fakat kalorili sıvı içeceklerin yerine maden suyu, şekersiz kompostolar tüketilebilir.

4.     Özellikle bayram ziyaretlerinde ikram edilen börekler, hamur işleri ve tatlı seçimlerinde dikkatli olmalısınız. Biliyorum ikram edilenlere hayır demek oldukça zor. Kimseyi kırmamak adına ikram edilenleri paylaşabilir veya en küçük porsiyonları tercih edebilirsiniz. Böylece hem sevdiklerinizi memnun edersiniz hem de bedeninizi yormamış olursunuz.

5.     Ramazan boyunca azalan fiziksel aktivitenizi bayramda tekrar artırabilirsiniz. Fiziksel aktivitenin, bağırsak hareketlerini düzenlemeye, kan şekeri ve kolesterole fayda sağladığı, kilo kaybetmeye yardımcı olduğunu unutulmamalıdır. Örneğin, gideceğiniz ziyaretler kısa mesafe olduğunda giderken yürümeyi tercih edebilirsiniz.

6.     Bayram ile birlikte yeniden tüketilmeye başlanılan alkol miktarında dikkatli olmak gerekir, vücudumuzun toksinleri atmaya yardımcı organı karaciğer sağlığı için önemlidir.

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler