İYİ HİSSET - BESLENME O son 3 kiloyu verdirecek 9 sır Tartıda bir türlü kıpırdamayan ölçeği yerinden oynatmanın 9 yolu. 106 PAYLAŞIM
profil
Diyetisyen Burcu Yıldız Uğur
22.10.2015
Banner
iStock
Hedefinize ulaşmak için son birkaç kiloyu veremediğinizden mi şikâyet ediyorsunuz? Yalnız değilsiniz, son kilolar biraz zor gidebilir. Bazı kilolar özellikle dirençlidir. Peki, bu durumda tartıdaki ölçeği nasıl yerinden oynatabilirsiniz?

Kalan kiloları vermek zordur. Çünkü ilk diyete başladığınız zaman hızlı bir şekilde kilo verdiğinizi görürsünüz, fakat sonra süreç yavaşlamaya başlar, biraz daha yavaşlar ve sonra biraz daha... Çok az yemek yiyerek ve yoğun spor yapılarak başlanan bu süreçte başlarda hızlı bir şekilde kilo verilebilir. Ama sonrasında kamp gibi gördüğünüz diyetten sıkılabilir kaçamak yapmak isteyebilirsiniz. Bu kiloları vermenin zor olmasının bir diğer nedeni de zayıflamak için günlük alınan kalori miktarı ile ilgilidir. Kilo verdikçe günlük kalori ihtiyacınız da azalır.  Verdiğiniz her kilo için vücudunuz yaklaşık 12-15 kalori daha az yakmaya başlar.  Bu yüzden hala diyetin başındayken aldığınız kalori miktarı kadar alıyorsanız, uzun süre aynı kiloda kalabilirsiniz.

Son kiloların verilmesini zorlaştıran bir başka etken ise yapılan düşük kalorili, şok diyetler sonucu metabolizma hızının azalması ile ilgilidir. Vücudunuz besin kıtlığı olduğunu düşünüp, metabolizma hızını yavaşlatarak alınan kalorileri yağ hücrelerinde depolamaya başlayabilir.

İşte kalan birkaç kiloyu verebilmek için 9 öneri

Bu zamana kadar attığınız olumlu adımlar için kendinizi ödüllendirin.  Hala kalan son kiloları vermeye çabalıyor olmanız, kendinize özen göstermede kararlı olduğunuz anlamına gelir.  Sadece bu sürecin yavaş ilerleyebileceğini unutmayın.

Hafta sonlarınızın tadını çıkarın, fakat “tüm hafta yediklerime dikkat ettim” gerekçesini yemek yemek için bahane olarak kullanmayın. Dışarıda yediğiniz yemeklere veya içeceklere dikkat ederek bir hafta boyunca vermiş olduğunuz emeğinizi boşa çıkarmamış olursunuz.

Yeni bir şeyler deneyin.  Eğer hep aynı programın içindeyseniz, belki farklı bir beslenme şekli deneyebilir veya öğün saatlerinde değişiklik yapabilirsiniz.

Protein sadece kas geliştirmek için en önemli bir unsur olmakla kalmaz, aynı zamanda vücudun enerji için yağ yakımını da artırır.   

Çoğumuz için akşam yemeği ana öğündür. Genelde öğle yemeğine kıyasla akşam yemekleri daha bol ve kalori açısından daha yüksektir. Bu yüzden öğle yemeğinizi ana öğününüz olarak düşünün ve akşam yemeğinde daha az yiyin.

Bir süredir diyetteyseniz ve hemen hemen her gün aynı şeyleri yiyorsanız, beslenme günlüğü tutmaya gerek olmadığını düşünebilirsiniz. Ne yiyip içtiğinizin takibini bıraktıysanız belki de bu alışkanlığı tekrar kazanarak yaptığınız küçük yanlışları fark edebilirsiniz.

Eğer üç aydan daha uzun bir süredir diyet yapıyorsanız, programa bir süre ara verin, kilo koruma programına geçin ve koruma döneminde farklı besinler tüketin. Tekrar diyete başladığınızda sorun oluşturan son 2 -3 kiloyu daha rahat verebilirsiniz.

Besleyici yağlar performans artırıcı hormon üretimi açısından büyük önem taşır. Bu da hem kas yapılanması hem de yağ kaybı için önemlidir. Örneğin balık, avokado, zeytin, fındık ve yağlı tohumlar

Veremediğiniz son üç ya da beş inatçı kilonuz kaldığında kendinize sormanız gereken tek şey gerçekten bu kiloları vermeniz gerekip gerekmediğidir. Her şeyden önce, en başta bu hedef kiloyu neye göre belirlediniz? Ve bu kilonun sizin için ideal olduğunu nereden biliyorsunuz? Son birkaç kiloyu vermek bir yana, belki de uygun kilonuza ulaşmış olabilirsiniz. Eğer yapabiliyorsanız vücut kompozisyonunuzu kontrol ettirin.  

Yorumlar
Yorum yapabilmek için üye girişi yapmalısınız.
ÜYE GİRİŞİ
ÜYELİK FORMU
BUSE TERİM ÜZERİNDEKİ DİĞER TARTIŞMALAR
Önceki ve Sonraki
Haberler